Gå til innhold

Hvordan nattavvente du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må gå for det nå, 4 tenner, og en natt søvn hadde jo vært supert :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kopierer fra et annet innegg jeg skrev. Pjokken her var hele 11 mnd da jeg gjorde det, så var nok litt sent ute...men han fikk mme da, vet ikke om det er annerledes med pupp.

Etter at vår sønn ble frisk etter mye sykdom, bestemte vi oss for at vi skulle slutte med nattmat. Vi har prøvd før, meen han nektet å sove uten melken sin. (Bl.a prøvde vi å kutte et og et nattmåltid, men det skled fort ut) Denne gang skulle vi klare det.

Dag 1. Knerten våkner som vanlig kl 02. Gir han ikke melk, men vann på flaske, oppi sengen. Han roer seg ikke, så jeg står ved sengekanten og holder han på hodet og stryker på han i 2 timer. Han gråter hvis jeg prøver å fjerne meg fra rommet, men er stort sett rolig når han ser meg. Han sovner igjen og våkner kl 07:00. Hurra, han har klart en natt uten melk!! Og det beste av alt, han spiser en stoooor porsjon med grøt til frokost. Jeg er fryktelig usikker på om jeg skal gi han melk med en gang han våkner, men han er i godt humør, så det blir grøt kl 07:30 i stedet. Suksess. Resten av dagen drikker han 600 ml melk og spiser normale måltider.

Dag 2. Han våkner 23:30 og sovner igjen med tutt. Våkner igjen 02:45. Får vann på flaske og pappa står ved sengekanten 1 time og 15 minutter, så sovner han igjen. Våkner en gang til kl 04:30 og er våken 30 minutter.

Dag 3. Våken 15 minutter kl 02:30 og 30 minutter kl 04:30

Dag 4 Våken 55 minutter kl 02:30 og får tutt kl 04:30(sovna med en gang)

Dag 5: Våken 2 minutter kl 23:45 og kl 02:30

Dag 6: Våkner kl 06:00!!!! Han sov rundt, hurra!

Dette har ikke vært skrikekur. Vi har vært med han hele tiden mens han har vært våken og han har ikke hatt det vondt. Litt sint i begynnelsen for at han ikke fikk melkekosen sin ja, men det må han tåle:-)

Resultat: En ny unge som sover hele natten, er blid som en sol, sluttet med gulping og spiser fulle måltider fast føde hver dag. Drikker mellom 450 og 600 ml mme pr dag.

Skrevet

Så kjekt :-) Er vel egentlig bare å hoppe i det da :-( Han får også mme nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...