♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Lille gutt er nå snart 6 mnd og får 2 grøtmåltider på dagen + mm. Men han skal fortsatt ha pupp 3 ganger om natta(ca 00,02.30 og 04.30) tenkte å prøve å avvenne han i hvertfall et av dem... hvem burde jeg ta da? det første måltidet, siste elle det midt i? Noen tips om¨åssen jeg kan gjøre det og hva bør jeg forvente?
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Jeg er ingen ekspert, men kanskje det første måltidet først. Det spørs jo litt når han får siste måltidet før han legger seg. Men jeg hadde prøvd første, for han skal jo venne seg til å sove lenger og lenger uten mat om natta. Når han da våkner, så venter du litt, går inn til han, roer han litt og går ut igjen. Ikke vær for lenge på rommet, for det kan tenkes at han bare er halvvåken og hvis du da er hos han for lenge eller går inn for tidlig, så gjør det at han våkner mere. Sover han på eget rom?
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Jeg ville sett litt annerledes på det og heller tenke klokka. F.eks. mellom kl 12 og 5-6 (det du føler er best) i første omgang da er det ikke noe mat å få.Da er det natta og da skal vi sove. Som regel så pleier dette å gå mye bedre enn man tror og de vender seg fort til nye greia. Noen opplever da at de slutter med de andre måltidene også. Hør litt på han, føler du han skriker for mye så gå inn til han, men jeg anbefaler å ikke løfte han opp. Gå heller ut og inn ett par ganger i stedet for å være der inne lenge, det er mange som faktisk roer seg lettere alene. Men der er jo alle ulike. Det er lett å føle at de trenger maten de får om natta og noen gjør kanskje det også så jeg råder deg til å følge magefølelsen din. Men jeg tror det er lettere for deg å gå etter klokka for da har du et mål om du skjønner.
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2007 ok. hvor lenge pleier sånt å ta da? og hvor lenge bør jeg la han grine? helt til han sovner igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå