Gå til innhold

lagt på dere mange kg i uke 27?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er uke 23 nå og lagt på meg 1,5 kilo,

Skrevet

jeg er 25 uker og er 1 kg minus...

Skrevet

uff da... jeg er i uke 26 og har lagt på meg ca 9 kg.....

Skrevet

Uke 27 og 7 kg

Skrevet

26+4 og 8 kg

Skrevet

Ca 10kg har jeg lagt på meg nå i uke 27! :o/ ..men nå hadde jeg akkurat slutta å slanke meg da jeg ble gravid, så jeg hadde vel gått opp et par kilo etter det uansett. "ro, ro"..hehe.

Skrevet

jeg har lagt på meg ca. 10 kg men jeg aner ikke hvor alle de er! får fremdeles på meg buksene (ikke knappene da seff..:D) og de er ikke strammere rundt lårene eller rompa.. hmm.. er blitt litt større i ansiktet ser jeg men det er det. hehe.. :D

Skrevet

Jeg er 25+2 og har fått på 8 kg;o)

Tar det med knusende ro..!!

Skrevet

Godt å høre, for 1 og 2 kg. er da virkelig ikke helt normalt så langt uti svangerskapet. Skjønner ikke helt hvorfor det er "et must" å skulle gå opp SÅ lite, nesten som det irriterer meg å lese. Hvor gamle er dere ? 18 år ? 6 og 7 og 8 og 9 og 10 kg. er jo absolutt helt normalt, så ikke stress, eller huffe dere for det ! (:

Skrevet

alt er jo for så vidt normalt,2 kg er også "normalt" kommer jo ann på personens høyde,vekt og forbrenning og form i svangerskapet..vil nå si at 5 kg også er normalt

Skrevet

Det virker som om dette er veldig forskjellig i Norge og USA, men her hvor jeg bor foelger gynekologen min veldig med paa at jeg gaar opp "riktig" vekt...at man ligger innenfor den kurven som er normalt. Blir veid hver 4. uke og vekta blir notert. Jeg er i uke 22 og har gaatt opp 3 1/2 kilo saa langt. Det er egentlig litt for lite i foelge "vektkurven" her borte--men fordi jeg hadde noen ekstra kilo paa kroppen foer svangerskapet fikk jeg beskjed om at det var en grei mengde saa lenge oekningen er jevn og babyen legger paa seg som den skal.

Jeg skjoenner jo at dette varierer veldig fra person til person og at hvis man f.eks mistet mye vekt i 1. trimester fordi man ikke klarte aa holde maten nede saa kan det bety mindre oekning, men tommelfingerregelen jeg har faatt er at ca. 1 pound (litt under 1/2 kilo) i uka er normalt aa legge paa seg i 2. trimester.

Det blir her borte anbefalt at man totalt sett legger paa seg mellom 11-16 kilo i hele svangerskapet...og i 2. trimester skal oekningen vaere jevn saa sant det er mulig. Er man undervektig foer svangerskapet begynner skal det helst vaere mer, og er man 10% eller mer overvektig kan man som sagt legge paa seg litt mindre. Hovedsaken er at oekningen skal vaere jevn, og at babyen faar i seg den naeringen den trenger.

Med de som skriver at de ikke har lagt noe paa seg lurer jeg litt paa hvorfor. Det kan jo vaere medisinske aarsaker til det--f.eks at man mistet mye vekt i 1. trimester pga kvalme, men synes ikke det skal vaere noe aa strebe etter. Babyen faar ikke den naeringen den trenger av kroppsfett alene--det er kalorier, men uten naering. Det staar i hvertfall i en av gravidboekene mine. Det er normalt aa gaa opp i vekt paa sunn mat naar man er gravid--dette er IKKE tiden for aa slanke seg.

Foelger de ikke med paa vekta paa svangerskapskontroller i Norge?

Skrevet

Jepp, ganske mange, sikkert 13-14 kg nå tror jeg. Er endel vann. Men det plager meg ikke, vet av erfaring at jeg går mye opp som gravid og så ned igjen alt på noen uker etter fødselen, er vist bare slik jeg er :-)

Skrevet

Begynte på uke 28 i dag og har lagt på meg ca 7 kg..

Skrevet

hei. har også lagt på meg ca 10 kg, men skjønner heller ikke hvor de er blitt av... er 27+2 får også må meg bukser i samme str som før. men de har vel fordelt seg fint ut over...hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...