Gå til innhold

Tips til vonde mager.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har så vondt og skriker når hun skal bæsje. Kan skrike og holde på i et par timer før hun tilslut bæsjer og da er hun hvor fornøjd som hellst helt til neste gang hun skal bæsje igjen. Noe man kan gjøre før og hjelpe henne med dette? Har hørt noe om malt som skal hjelpe? Men det skal man vel blande oppi når man gir mme? Kan man gi dette når man gir mm også eller blir det feil? Synes så synd på henne og føler meg så hjelpes løs. Må da være noe man kan gjøre for og hjelpe henne?

Håper noen har et godt tips til meg.

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

svisker;)

Skrevet

da eg fullamma gullet mitt, så ga eg han vann på tutekopp med malt i =) fylte opp hele tutekoppen med kokt vann, blandet i en t-skje malt, og avkjølte vannet til det var lunket sånn som mme skal være=)

Skrevet

Hvor gammel var han da? Datteren min er bare 7 uker. Kan jeg gjøre det da? Jeg kan vel ikke gi henne mye vann?

=)

Skrevet

Hvordan får jeg til og bruke svisker? Kan jo ike gi henne det, er jo bare 7 uker. :-D

Skrevet

Hmm, ekje heilt sikker, sorry! Ring helsestasjonen imåråtiligt å få rektige tips av di..

Lykke t å go bedring me den vonne magen;)

Skrevet

Hadde samme problem som deg da jenta vår var like gammel.

På HS fikk vi beskjed om at så lenge hun bare fikk mm, var det aldri snakk om hverken diare eller forstoppelse. Så vi fikk beskjed om å ikke bruke malt eller svisker, det ville gå over av seg selv. Og det gjorde det heldigvis, like etterpå.

Skrevet

sukkervann,,kok opp 1 dl vann med 1-2 ss sukker ,ut av dette gir du 50 ml,

Skrevet

Nå har du vel skrevet helt feil her? Kan da ikke gi henne 50 ml sukkervann!!? Og foresten så hjelper vel det bare på smerten hennes. Det hjelper vel ikke sån at hun kan få det lettere ut?

Skrevet

Man skal være litt forsiktig med å gi maltekstrakt fortidlig har jeg hørt.

Det er visst sånn at magen ikke har godt av gluten før barnet er litt eldre(husker ikke hvor mange mnd)

Skrevet

Gluten? Hva har det med malt og gjøre? *forvirret*

Skrevet

Tror nok ikke du trenger å gjøre så mye hvis hun i hovedsak får mm, det at hun har vondt når hun bæsjer er ganske normalt. Spes de første seks ukene, evt. de første tre mnd. Systemet er ikke helt vant med mm ennå... har jo bare fordøyd fostervann til nå. Det kan være en ide og hjelpe henne litt med å presse ved å "pumpe" bena opp og ned når hun har vondt. Da kan det hende hun klarer å presse det ut litt fortere. Ellers så hadde vi kjempe suksess med å bære Lineai armkroken, med ryggen hennes mot skulderen vår og underarmen under lårene hennes. Da fikk vi liksom brettet henne sammen. Rumpa hang litt ned under armen vår og det hjalp. Hun skrek intenst fordi hun hadde vondt, men det satte også litt fart på hele prosessen.

lykke til

Skrevet

Sånn går det når du begynner med velling til din datter på 1,5 mnd.

Du får blande malt i vellingen, eller la vær å gi det før datteren din er 4 mnd.

Skrevet

ta kontakt med apoteket du ang sukkervann,og event gå i dagligvare og se at det står sviskesaft på hyllene

Skrevet

Det er bare 2-5 ml sukkervann en kan gi om gangen!!!

Skrevet

Er masse gluten i malt! Men uansett, når Lukse fikk malt så fikk han litt på t-skje :-) Var stas å få smake på det da!

Skrevet

Ang. å hjelpe til for å få ut besjen, så kan du bruke ett tremometer har jeg hørt! Hjelper på besjefølelsen!

Skrevet

Bæsjer hun sjelden?

Om hun kun får mm er det ikke noe problem, men selvsagt ikke noe godt når hun strever med å trykke det ut og har vondt.

Du kan massere på magen, "sykle" med bena hennes, presse venstre ben opp mot magen og trykke litt på endetarmsåpningen evt bruke en q-tips med olje i åpningen da dette stimulerer til trykking.

Kokt vann kan også hjelpe....

Skrevet

Kokt vann kan du gi fra dag 1. Sviskesaft er jeg usikker på når du kan gi. men har du prøvd å hjelpe gullet litt med avføring? Kan bruke et termometer å stikke en liten cm opp i endetarmen. Før den inn og ut og roter litt. Da kommer det som oftest både luft og bæsj dersom det er noe på gang.

Skrevet

Har samme problemet med min gutt på 9 uker. La kinnet mitt inntil hans, da roet han seg ned og bæsja raskere, men det viktigste var at jeg fant ut at det var svart kaffe som hadde skylda. Har kutta ut kaffen, nå går det bedre. Drakk kaffe for å teste og da kom det igjen. Kanskje du får prøve ut litt.

Skrevet

Gutten min fikk hard mage og problemer med å bæsje PGA malt. Jeg ga bare malt i mme som siste måltid på kvelden. Da jeg sluttet å ha malt i så ordnet det seg.

Skrevet

han var vel 3 mnd da tror eg =) han drakk ikek opp hele koppen da, bare halvparten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...