Gå til innhold

Litt bekymret her....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på nesten 6 uker, Det siste døgnet har han blitt ganske forkjøla. Litt tett i nesa og hoster litt. Merker han har litt vondt i halsen, da han skriker litt når han hoster, og anstrenger seg av og til for å svelge.

Kanskje et dumt spørsmål, men er det vanlig at så små babyer blir syke, og bør jeg dra til legen for å utelukke RS virus??

Kan jeg gi paracet uten å ringe lege først (står jo egentlig på pakka at man skal rådføre seg med lege...)

Har ei lita jente på snart to år fra før, og hun var ikke forkjøla før hun var nærmere ett år... var mye greiere det!!!! *oppgitt*

I fare for at jeg virker helt idiot så signerer jeg anonym :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har akkurat vært igjennom dette med RS. Jeg ville dratt til lege for å utelukke RS. Det finnes en hurtigtest der de tar litt snørr og tester dette. Strek betyr RS, ikke strek betyr forkjøla... :) De hadde ikke denne testen hos legen vår men på sykehuset men det tok lang tid før legen skjønte det kunne være RS... Vår ble henvist fordi det surklet i brystet hans. Bedre å ta det tidlig slik at han slipper evt opphopning av slim....

Jeg vet ikke om det er lurt å gi paracet, kanskje ringe legevakta om dette ?

Skrevet

jeg hadde ringt en doktor! Ingenting i veien med å være litt hønemor, og forsikre seg om at det ikke er noe alvorlig! Jeg er fæl til å tenke at "uff, må ikke bry legene med mine dumme spm", men de er jjo til for å hjelpe, og viss du klarer å slappe av bedre etter å snakket med lege, så gjør det! :)

Iallefall mitt råd!

Skrevet

jeg ville tatt babyen til legen, siden han er så liten...

god bedring til han...

Skrevet

Huff, også jeg som ville bli beroliget da... :)

Kjenner ikke noe surkling i brystet hans, Må de ha feber for at det skal være RS??

Skal ringe legevakta nå..

takk for svar :o)

Skrevet

Tror det er ganske vanlig at de blir forkjøla! Jenta mi var det når hun var 5-6 uker, det varte vel i 3 dager tror jeg. Du får følge med på om han får mye feber, blir veldig slapp, spiser lite osv! Du kan gi paracet hvis han får over 39 i feber, men er du usikker så ringer du legen!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...