Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 lurer på en ting ang stell.. på barsel sa barnepleieren at man skulle vaske minst mulig inn mellom de ytre kjønnsleppene på babyen,i div bøker jeg har kikka i står det at det er selvrensende slimhinner som ikke skal vaskes,at man bare vasker der man ser uten å dra til side noe.. noen som kan si noe om dette,synes det virker litt dumt å ikke vaske vekk det som er innenfor disse "leppene" kikka litt i stad når jeg tok kvelds stellet,og tok bort litt av det som gjemte seg der.. som dere sikkert skjønner så er jeg en nybegynner på dette her.. håper på svar,på forhånd takk
seff Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Vel, jeg er ingen ekspert selv, men jeg pleier å vaske inni der når hun har bæsja "big time". Da er det jo bæsj overalt, og jeg vil jo ikke at snuppa skal få infeksjon. Fikk også beskjed på barsel om å gjøre dette.
Amabolla Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 vasker bare "innenfor" hvis der er bæsj. Fikk samme beskjed på barsel jeg også. Tror de lettere får sopp hvis man vasker bort det hvite.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Jeg skyller henne under rennende vann, og skiller leppene fra hverandre slik at vannet tar vekk div.
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Her vaskes det både ute og inne, hehe.. Skrubber ikke på noe vis assa, men i kveldsbadet eller dusjen vasker jeg inni også. Ellers blir det sånn lukt og det blir ganske mye gørr der.. Har ikke hatt noe problem med at jeg vasker det bort. Men alt med måte da, såklart...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 ja,bæsjen tar jeg også bort selvfølgelig,var det vite jeg tenkte på.. kanskje prøve det med rennende vann.. men da gjør jeg ikke noe galt da i hvert fall.. HI
En liten mamma Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Å, det var fint at du spurte, dette har vi også lurt litt på! Fint å høre at det ikke er bare oss som vasker der, selv om de sa på barsel at det var unødvendig..
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 I begynnelsen holdt jeg henne under springen når vi skiftet bæsjebleie. NÅ er hun 9 mnd og litt for stor til det. Vasker og tørker inne der ja når det er noe der. Veldig forsiktig, klapper litt på en måte, vanskelig å forklare.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 Så konklusjonen blir da "alt med måte" hehe,er ikke alltid lett med alt det nye.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå