Gå til innhold

Hva heter avdelingene i din barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny barnehage må finne på navn til 6 avdelinger - og det er ikke lett!

Er det noen som har noen gode ideer? Gjerne noe litt sprekt og morsomt. Alle forslag taes imot med takk!

Hvis du kunne skrive ned alle de avdelingsnavnene du kjenner til så kan det helt sikkert være til inspirasjon. Så hva heter avdelingene i din barnehage, og andre avdelinger du kjenner til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har barnehagen noe "tema", fokus på noe spesielt?

I vår barnehage heter avdelingene Tersen (de minste) og Kvinten (eldste, to siste årene). Som du skjønner er det en barnehage med fokus på musikk.

Ellers er det mange med eventyr/barnebokfigurer, dyr, blomstrer....

Gjerne at det er noe "sammenheng", altså at en skjønner at de avdelingene hører til samme barnehage. Og ikke minst, noe ungene skjønner, for det er jo deres barnehage...

kanskje ikke mye til hjelp...

Skrevet

Hei :)

I barnehagen hvor jeg jobber heter avdelingene:

Maurtuen, Harestuen, Vepsebolet og Revestuen.

I barnehagen til guttene mine heter avdelingene:

Trollstuen og Huldrestuen.

Skrevet

Ja, det er akkurat sånn jeg også tenker - at det bør være en rød tråd eller en slags sammenheng mellom valgene av de seks navnene. Noe barn relaterer til og skjønner - og som de synes det kan være koselig og/eller morsomt å tilhøre.

Det er veldig mange tradisjonelle navn på avdelinger jeg har hørt om;

-Dyrenavn (f.eks. Røyskatten, Bevern, Grevlingen etc)

-Eventyr (Tyrihans, Askeladden, Tornerose, Askepott etc)

-Blomster (Hvitveisene, Blåklokkene, Løvetann etc)

Har så lyst til å finne på noe litt mer orginalt, men som sagt, det er ikke lett!

Barnehagen har ikke noe spesielt tema som vi kan bruke som utgangspunkt, dessverre. Åpen for alt mulig! Takk for svar:)

Skrevet

Noe med tilknyttning til hvor dere holder til? Hva heter stedet? Hvilke aktiviteter blir det drevet med i omegn eller hvor evt. barnehagen står?

Vet om en barnehage i Ski kommune som heter Dynamitten og avdelingene heter noe som har med dynamitt å gjøre, Lunta, kruttønna osv. Tomta eller området barnehagen står på var vissnok før dynamitt fabrikk eller noe slikt (beklager vissst jeg har gjengitt noe som ikke helt stemmer)

I vår barnehage heter avdelingene gofoten, hjerterommet, armkroken. Husker ikke den siste gitt :o((

Skrevet

Avdelingen datteren min går i heter bare "småtrollavdelingen" (fra 1-3 år). Synes det er ganske søtt jeg. Og så er barna innenfor der igjen delt inn i tre grupper: ekorngruppen (de aller minste), harepusgruppen og revegruppen (de eldste).

Skrevet

Glemte å si at de er delt å "grupper" i hver avd. triangel, cabassa og tromme (1, 2 og 3 åringene). De store er piano og husker ikke den andre jeg...

Skrevet

Hos oss er det farger...grønn,rød,blå og gul.

Skrevet

Barna mine har gptt i tre forskjellige barnehager. Den ene hadde Rød, gul. grønn og blå. Den andre hadde Lillebjørn, Storebjørn og Bjørnehiet. Den siste hadde Nøtteliten (0-2), NasseBrumm (3-6) og Kvisten (3-6 De hadde avdeling på kvisten.....)

Hva med planeter? Eller musikalske noter?

Skrevet

Kongla

Blåbærtua

Røsslyng

Skrevet

Nøtteliten 0-3 år

revehiet 3-6 år

Skrevet

Hos oss har de 3 avd. Maurtua, Beverdammen og Bikuben;) Barnehagen ligger i utkanten av en skog så navnene passer utmerket.

Skrevet

våres heter soria og moria. og tripp, trapp, tresko. altså 5 avdelinger. + nøtteliten for di minste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...