MammaDilla Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har begynt å gi tran til pjokken min. Og første ammingen etter han har fått tran setter sine spor gitt. Jeg STINKER tran. Og jeg blir direkte dårlig av den lukten. Har prøvd å vaske puppene etter amming og skifte ammeinnlegg, men det henger igjen. Noen tips? Har lurt på å gi det om kvelden etter siste amming, men får så dårlig samvittighet for at han må ligge med smaken i munnen til utpå morgenkvisten. Han er nemlig like lite glad i det som meg...
BizziBee Skrevet 13. mars 2007 #2 Skrevet 13. mars 2007 Nå får jeg sikkert mange tran-elskende nordmenn på meg her ;-), men har du vurdert å ikke gi tran? Vi gir AD-dråper (olje) som kjøpes på Apoteket. Smaker eller lukter ingenting, og setter ingen flekker. Er like fullverdig som tran.
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #3 Skrevet 13. mars 2007 Signerer bizzibee. Vi slutta med det, det stinka overalt. Vi gir også d-dråper, og jeg spiser en del fisk. HS sa at det holdt i massevis
Gjest_1001 Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Jeg gav tran til han var 4 mnd, så begynte jeg med d-dråper en periode. Og nå når han var 10 mnd fant jeg en kapteinsabeltanntran i butikken. Med Tuttifruttismak!!! Hehe, den både smaker og lukter tuttifrutti, så nå glefser han det i seg...
Lille søtnos Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Vi gir også D-vitamindråper, siden tranen ble spyttet rett ut igjen. Prøver nok igjen når hun blir litt større, for hun har en pappa som tar tran hver dag, så jeg tenkte de kunne slurpe det i seg sammen , mens jeg selv nøyer meg med trankapsler..
MammaDilla Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2007 Jo, jeg vet om d-drper. Men de inneholder ikke alle de gode syrene som tran. Farmasøyter anbefaler tran. Men hvis han i tillegg til luktren blir umulig å gi det til så går jeg nok over på d dråper. Ihvertfall for en periode..
Gjest_1001 Skrevet 13. mars 2007 #7 Skrevet 13. mars 2007 Forresten. Hva med å gi tran på badet, mens babyen er naken, rett før kveldsbad? Ingen klær som blir tranflekker på, og tranen vaskes av med en gang ;-)
MammaDilla Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2007 Det gjør jeg Gir det på stellebordet mens han er naken. Problemet er at når han skal die igjen så kommer det tranlukt på mine pupper. Og det er DETsom stinker så fælt.. Men kanskje jeg kan gi han det etter siste måltid om kvelden. Så får han bare ligge i sengen med ekkel smak i munnen.. hehe
Gjest_1001 Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 Hehe, nei, off, stakkars da Han kan ikke smake tran! Har du prøvd å gi vann etterpå? For å skylle litt? Om du har litt kokt vann og en sutteklut som er kokt (i kjele uten vaskemidler helst), så kan du dyppe den i vannet og minien kan suge litt på den (kjempe enkel måte å gi vann på)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå