janne** Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Fikk det anbefalt på apoteket idag da jeg spurte etter noe man kan ta når man er gravid og plaget med halsbrann, men har ikke testet det enda... Jeg blir alltid litt betenkt når jeg leser listen med bivirkninger og sånt i sånne pakker fra apoteket ;o) jeg er litt pyse... Hilsen
Louise-and3girls Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har prøvd det meste fra apoteket og er ikke fornøyd med noe av det. Jeg får brustabletter på resept fra legen min og de er kjempe effektive. tar 1 i døgnet og virker da hele dagen.
*juligutten* Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 hei janne! legen sa til meg at jeg kunne ta novaluzid,dette var ikke skadelig for babyen og kunne trygt tas,jeg har brukt de masse og de virker kjempe godt,jeg kjøpte tyggetbl med mintsmak....anbefaler disse på det sterkeste!! lykke til!
janne** Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2007 Hei og takk for svar ) Har du vært veldig plaget? Jeg får det i perioder, har det ikke hele tiden, men det er jammen ikke godt når det står på...
Louise-and3girls Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har vært lenge plaget og plages med det hver dag:-( Da er det godt at det finnes noe som er så effektivt som de jeg får. De heter "Ranitidin ratiopharma" og er ikke skadelig for fostert. De er bare på resept og er bare helt supre.
gullet kom 03.07.07 Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 kan annbefale på det varmeste lovehearts... funker!
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Flytende gavison er det eneste som funker her. Men det smaker pyton, ser for meg fuktighetskrem når jeg tar det. Men det er verd det da.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #8 Skrevet 13. mars 2007 Jeg synes tablettene virker bedre enn den som er flytende.
Gjest Skrevet 13. mars 2007 #9 Skrevet 13. mars 2007 I mitt første svangerskap var jeg sterkt plaget med halsbrann, kunne gå med det døgnet rundt om jeg ikke tok noe for det. Var mamman min som kjøpte gaviscon til meg når hun kom innom. Funka helt supert. Minner meg på at jeg bør kjøpe inn en pakke å ha på lur dersom jeg får plager denne gang også =)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #10 Skrevet 13. mars 2007 GAVISCON ER SKADELIG FOR DEG!!!! DU BLIR GLEMSK TIDLIG I LIVET OG KAN FÅ VARIGE SKADER I HJERNEN!!!INNEHOLDER ET LETTMETALL SOM GIR SKADELIGE VIRKNINGER!!!!!HOLD DEG TIL MELK OG HOLD DEG UNNA FETT OG SUKKER,DRIKK MYYYYYE VANN OG SPIS HELLER NYCO ELLER NATRON!!!ELLER LOVEHEARTS!!!! VENNLIG HILSEN SNART FIREBARNSMOR.....:-)
JuliLinda Skrevet 13. mars 2007 #11 Skrevet 13. mars 2007 Hvor finner man dokumentasjon på at dette legemiddelet er så skadelig. Interresant å vite. Merkelig at det selges på apotek uten resept hvis dette er riktig info.
janne** Skrevet 13. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 13. mars 2007 hyggelig å få så mange svar, men provoserende at folk svarer med anonym når de skal si at noe er farlig. Jeg er glad for informasjonen, men jeg hadde satt pris på at du sto for det... Hilsen
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 13. mars 2007 #13 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har Gaviscon og er veldig fornøyd med den når jeg får halsbrann=)
Persille,Smule og lille Trille Skrevet 13. mars 2007 #14 Skrevet 13. mars 2007 Jeg tok bortimot dobbelt av anbefalt dose Gaviscon siste to mnd av forrige svangerskap, det var det eneste reseptfrie middelet som hjalp meg da. Stygt som fy, men det hjalp. Ikke ble jeg gal i hodet heller, så vidt jeg vet da
frodig Skrevet 13. mars 2007 #15 Skrevet 13. mars 2007 Jeg må nesten le høyt når jeg leser innleggene fra kvinnemennesket med caps-lock på! Finnes det virkelig så hysteriske mennesker? Morsomt og pussig at alle de crazy innleggene har stor skrift. (Da hjelper det på en måte ikke å signere med anonym)
amilde 11.06 Skrevet 14. mars 2007 #16 Skrevet 14. mars 2007 Jeg bruker flytende gaviscon, og synes det hjelper. jeg har også funnet ut at hvis jeg drikker noen glass med farris bris på kvelden så hjelper dette kjempebra.
Mamsen og lillegutt Skrevet 14. mars 2007 #17 Skrevet 14. mars 2007 TIPS: Hvis dere ikke vil bruke noe legemiddel mot halsbrann, så prøv å spise hele mandler....det hjelper på meg ihvertfall!!! Og det er i tillegg sundt:)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #18 Skrevet 14. mars 2007 Heisann. jeg er vedlig fornøyd med Gaviscon. Kunne ikke leve uten i forrige svangerskap og er ivrig bruker nå også. Har INGEN bivirkning på meg. Tyggetablettene smaker i tilleg godt.......
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 14. mars 2007 #19 Skrevet 14. mars 2007 Jeg får halsbrann av både mandler og loveharts, så det funker ikke på meg.. Prøvde Gavison en gang og holdt på å spy, den vokste så grådig i munnen, og jeg bare brakk meg, fikk tilbake halsbrannen like etterpå, men det som hjalp meg er Afrurax:) Også kjøpt på apotek. Funker kjempe bra, og den funker lenge. Tar ofte bare en eller to tygge tabletter, og da funker den resten av dagen.. Den er i allefall ikke skadelig, den virker lokalt i magesekken, og går ikke ut i resten av kroppen.. Absolutt å anbefalle:)
9nah Skrevet 14. mars 2007 #20 Skrevet 14. mars 2007 prøv biola. jeg sliter litt med halsbrann selv noen dager, og da hjelper det ihvertfall noen timer etter at jeg drikker en liten flaske biola. kjempegod, synes jeg, og anbefales mht fordøyelsen (særlig hos gravide blant annet).
janne** Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #21 Skrevet 14. mars 2007 Så masse gode tips ;o) Jeg fant utat lovehearts fungerer for meg ) Synes Gaviscon smaker ekkelt, men det virker det også... Takk for alle tips! Hilsen Janne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå