Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Er 19 uker nå. Har av alle ting fått en kjempe byll i skrittet (abcess?) Den er veldig vond. Har stukket hull på og klemt ut masse illeluktende hvit materie. Selve byllen er så stor som td ei sviske og så er jeg rød og hard i huden rundt. Uff vegrer meg for å gå til lege men er redd for infeksjom og at det så kan skade graviditeten +veldig smertefullt. Noen med erfaring eller tips? Takk
Duracellgirl*prøver* Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 jeg har hatt noe lignende men ikke i skrittet.. jeg hadde på innsiden av låret helt øverst. Jeg har trykket på den og da kom det ut en slags masse, ikke slik som i kviser,men mer fast masse liksom. men når jeg sluttet å klemme på den så gikk den bort, husker ikke hvor lang tid det gikk,men den gikk bort og har ikke kommet tilbake.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Hei. Jeg hadde noe lignende i forrige svangerskap. Det startet med at jeg brukte dungri-jeans. Lysken ble litt øm og hoven og etter en stund fikk jeg en byll som lå i skrittet (der håret vokser-ved ytre kjønnslepper). Dette gjorde svært vondt, men etter en stund stakk jeg hull, og det kom ut masse hvit/gul-materie. Det var like vondt etter dette, og føltes ømt i flere dager. Jeg smørte på fusidinsalve og barberte litt , for så å sette på et litte gassbind. Salven trekte siste rest av verk ut, så gikk alt tilbake av seg selv. Da ble jeg lettet, for jeg gruet meg for å ev. måtte gå til lege med det. Jeg opplevde det på nytt to måneder senere, da jeg hadde brukt dungeri-jeans flere dager i strekk igjen. Myke bukser var tingen. Så lenge det ikke kommer ut noe grønt, så er det sikkert ikke farlig, men prøv fusidin eller annen rensende/betennelsehemmende salve. Det blir nok bra skal du se!!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Du bør nok gå til lege å få sjekka den. Sånn at legen kan vurdere om den er skikkeleg tømt, og om det er fare for infeksjon... Er lett å få igjen sånne ting...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har hatt lignende tidligere, før svangerskapet. Jeg kom frem til at det var etter barbering av bikinilinjen med hårstubb som ikke vokste ut og tett talgkjertel. Kort tid etter at jeg hadde klemt ut puss var plagene borte.
persilla med en prins Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Lurt å få sjekka det opp,å få tatt en prøve så du ikke har noen alvorlig infeksjon.Hadde en slik som var sikklig betent og legen min tok prøver av den for å være helt sikker på at det ikke var noen farlige bakterier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå