Gå til innhold

Hvordan gir dere tran?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla er 4 uker, og vi begynte med tran i går. Ga henne med skje før vi ga flasken, og hun liker det (naturlig nok) ikke så det blir en del søl. Kan man blande tran i melken eller kommer hun til å mislike melken da? Gir mm på flaske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så et tips her for noen dager siden, der det ble brukt flasketut så hun kan suge i seg tranen selv.

Har ikke prøvd dette selv, mulig det funker.

Jeg brukte sprøyte og sprytet inn litt og litt.

Tror ikke jeg ville blandet det i melken hennes.

Mulig hun kommer til mislike melken, vet ikke.

Skrevet

Lillegutt er 6,5 måneder, og har nettopp begynt å like tran. I starten kom alt ut igjen, så vi har gitt d-vitamindråper frem til nå. Prøvde tran for ca to uker siden, og nå synes han faktisk det er godt:-)

Skrevet

Jeg har gitt tran med skje mens han ligger på stellebordet (uten klær!). Har blitt fast rutine ved morgen-stellet. Han lager fortsatt litt grimaser (fem mnd nå), men det glir greit ned. Blitt en vane etter hvert...

Skrevet

Jeg bruker en sprøyte og sprøyter litt og litt bak i munnen. Noe kommer ut igjen, men det meste svelger hun:-)

Skrevet

Bruker skje. Har tran stående på stellebord. Er praktiak å gi han det når han er naken da jeg slipper alt søl på klærne..

Skrevet

Vi har gitt med skje hele tiden. Han er ikke overbegeistret, men det meste går ned.

Jeg ville ikke blandet det med melken og risikert at hun ikke ville ha mer.

Skrevet

Vi blander med melk har gjort det nesten hele tiden.

Skrevet

Gir med skje når de sitter i vippestol. Er blitt en fin del av kveldsrutinen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...