Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Selv prøver jeg å spise regelmessig.. Men det blir til at jeg spiser masse frukt og sånn hele tiden:)
Mammapudding Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Den siste uka så har jeg vært så sulten, men blir fort mett..så da er det ofte å lite jeg spiser. Har nesten bare gått i brødskiv med dansk salami og Oboy..hehe..ikke så sunt kanskje, men det er såååååå godt:) Og mango er nydeli kveldskos, kan jo ikke bare proppe i meg godteri:) (selv om det frister..hihi)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Hei "Leah eller Johannes i magen" Ikke for å bekymre deg, men du burde kutte ut den danske salamien, ikke sunt med spekemat for babyen. Men hvis du fryser den i noen dager skal det visst gå bra:)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Hmmm hva har jeg spist så langt i dag da: - Fem brødskiver med leverpostei, baconost og sjokade(ikke sammen altså). - Pringles - Båtpoteter og hjemmelaget hamburger av karbonadedeig m. salat - Appelsinjuice, eplesaft, vann og kaffe Kommer nok mer tenker jeg, har lyst på gele!
m den lille Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Mannen min lager maisgrøt (yndlingen min) til meg hver morgen, og jeg prøver å lage god middag til oss seinere på dagen. Både mannen min og jeg er glad i å lage mat, så det blir mange timer på kjøkkenet. Spiser selvsagt lunsj (som regel rester fra gårsdagens middag, omelett eller til nøds brød m pålegg) og uhorvelige mengder frukt gjennom hele dagen. På kvelden spiser jeg mer frukt, eller som nå - hjemmelagde browniemuffins... Bedre å spise ofte og mindre porsjoner, enn et par måltider med masse mat; mindre halsbrann, mer stabilt blodsukker og gladere mammaer ;D
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Er hekta på vannmelon etter at de ENDELIG kom i butikken igjen=)
Kummin&Lillesel Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Det varierer jo fra dag til dag I helga feks, spiste vi restemiddagene fra uka - kylling i karry, med ris, og hjemmlaga pizza, + brus og ostepop. Men nå er hverdagen her igjen, så nå står kjøttpuddingen i ovnen, potetene kokes og råkostsalaten står og godgjør seg (vi spiser alltid sen middag, for mannen kommer så sent hjem - gjerne ikke før klokka 19, og i bytte mot at jeg tar oppvaskene - så lager han maten). Frokost er gjerne müsli og yoghurt, eller grovbrød med ost eller noe annet slags pålegg (og tran). Lunsj er enten noe varmt - fra kantina på jobben, eller vanlig brød eller rugbrød (surdeigsrugbrød) med pålegg. Og så er det knekkebrød til ettermiddagsmåltid, som så suppleres av litt frukt, et glass juice og jerntablett. Og helt til sist på kvelden tar jeg mulitvitamin og medisin. JM insisterte på den vitaminpilla.. Jeg er ikke så begeistra, men. Regner med det ikke gjør stor skade.
m den lille Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 Jeg fikk spørsmål om det som innlegg, og la ut halvveis oppskrift - følg "m den lille" innlegget. Er laga av maismel og er himmelsk godt...
*Angelface* Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 Den skjønte jeg ikke..Men er det polenta som det kalles kokt med vann:)?
m den lille Skrevet 12. mars 2007 #12 Skrevet 12. mars 2007 Det er polenta, men du må kjøpe den fineste typen (kalles cornmeal eller maismel). Kokes med melk og andre gode ting oppi. Hvis du scroller nedover 2.termin forumet ser du en tråd som heter "m den lille" - der er det en slags oppskrift.
oktoberjentene;) Skrevet 12. mars 2007 #13 Skrevet 12. mars 2007 Jeg er sulten hele tiden, og føler jeg spiser mye om dagen.... kanskje fordi jeg ikke klarer å spise så mye av gangen... blir en del brødskiver og frukt ved siden av middag... og litt godis.. nam...
fastik Skrevet 12. mars 2007 #14 Skrevet 12. mars 2007 Føler at jeg spiser hele tiden.. Prøver å ha et foprnuftig kosthold, spise ofte og lite. Vi kan ikke ha godis i huset, for den finner jeg. Og jeg har fått beskjed om å holde meg unna søtsaker... Så det går mye i frukt, spesiell eplene pink lady. De er crispy og saftig mmmm Fersk ananas er heller ikke å forakte : ))
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 12. mars 2007 #15 Skrevet 12. mars 2007 det går mye i brødmat og grønne epler (+ pølse og ostesmørbrød...)... er ikke så sunn som jeg burde:(
bellamamma Skrevet 12. mars 2007 #16 Skrevet 12. mars 2007 Har egentlig liten matlyst om dagen, men ristet brod med tykke tomatskiver med havsalt og masse nykvaernet pepper - det er favoritten. Og sa appelsiner og epler og bananer - you name it - frukt er bra!!!!
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #17 Skrevet 12. mars 2007 Ha fått helt hekta på ristet brød. Rister tom helt ferskt brød :-) Kjempegodt med smør og hvitost som nesten smelter litt... Og fersk ananas. Spiste en hel en i går og en hel i dag. (foldelt utover dagen ja) Ellers vanlig middag
*RutIetutt* Skrevet 13. mars 2007 #18 Skrevet 13. mars 2007 Spiser frokostblanding til frokost - enten 4 korn+ med cultura eller Axa Go`dag energi med lettmelk og blåbærsaft (eneste jeg klarer å drikke for tiden). På jobb i ti-tiden spiser jeg en God morgen yoghurt og noe frukt. Til lunsj i ett-to tiden spiser jeg mer av det samme som til frokost. Middag varierer jo veldig, men spiser mye kylling, grønnsaker og fisk. Frukt om kvelden - har veldig fruktdilla for tiden og det går mest i appelsiner, melon, kiwi, ananas og plommer. Spiser lite godteri og aldri snacks eller drikker brus - blir så kvalm av det...
Papegøyeblomst Skrevet 13. mars 2007 #19 Skrevet 13. mars 2007 Jeg har voldsomt behov for yoghurt - går en halvlitersboks om dagen.. Men jeg må "sprite" den opp litt, så jeg kjøper sånne poser med bær fra frysedisken (skogsbær, blåbær el bringebær), som jeg tiner og blander tjukt oppi, da blir det knallgodt. Spiser mye frukt også, druer og appelsiner. Kjedelig å lage middag bare til meg selv, men prøver å lage ordentlig middag m grønnsaker, poteter eller ris, etpar ganger i uka. har også dilla på toast, m masse bremykt og kokt skinke på. Spiser vel ikke så grusomt sunt, men prøver så godt jeg kan å spise variert, og minst mulig ferdigmat. Har dere lest innleggene på "dilla-debatten"? Da lo jeg mye, herregud, så masse snålt folk spiser og lukter på!!
2store1liten-kanskje en til.. Skrevet 13. mars 2007 #20 Skrevet 13. mars 2007 Drikker et stort glass blåbærsmoothie hver morgen og det er sååå godt;-) Prøver å spise mest mulig grovt, müsli m Biola, grovt brød og litt salat v middagen. Blir litt søtt også, en liten sjokolade hver dag ja... Også frukt, har vært flink med det i graviditeten. Drikker også mye, hele tiden! Mest vann og farris, av og til Cola Zero. Ellers har jeg ikke mer matlyst enn ellers, heldigvis;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå