Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente på 3 uker og hun viser tydelig tegn på begynnende kolikk. Intense magesmerter på ettermiddag/kvelde. Gråter sårt og det høres helt tydelig at hun har det vondt. Sånn har det vært nå i en uke. Drikker ammete, bruker Minifom, er forsiktig med hva jeg selv spiser etc etc. Vurderer nå om jeg skal prøve noe form for behandling.

Er det noen som vet om en bra kiropraktor, naprapat, manuell terapeut eller lignende i Oslo? Noen som er flinke på det med luftsmerter/kolikk hos små barn.

Tar imot alle gode tips med stor takk :) Dersom det er mulig ønsker vi gjerne å gjøre noe nå før det muligens blir enda værre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vil bare tipse deg om å prøve mme en kveld, og se om det hjelper... hs sa at mange "kolikkbarn" er faktisk bare sultne, mens moren tror hun har nok melk, og venter tålmodig på at disse tre kolikkmnd skal gå over!

hjelper ikke det så ville jeg prøvd nutrimagen (heter det det??) fra apoteket, kanskje det er melkeprotein hun reagerer på?

Synes det er viktig å utelukke slike faktorer før man begynner med behandling!

Skriver dette for dette har vennina mi erfart! Hun fikk beskjed om at det skulle gå over etter tre mnd..så det var bare å overleve det!

En kveld etter amming og styr på kvelden så tok mor hennes over, og ga han mme for "gøy" og han slauk 200ml før han sovna! Det var første kvelden uten grining på godt over en måned!! Masse undødvendig magevondt barer for helsestasjonen så blindt på at vekta gikk greit oppover og antok da at han fikk nok melk!

ønsker deg lykke til ihvertfall... og sorry at jeg kun svarte på ting du ikke hat spurt om :/

klemmer fra

Skrevet

Klinikk for alle på Majorstua, der har de gode. Mange ulike behandlere. Klinikk for alle finner du også ved siden av SATS i Nydalen, men der har jeg ikke vært selv.

For oss fungerte kiropraktor bra, 3 behandlinger og han var bra.

Men kan jo evt prøve noe av det hun over snakker om også..

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for tips.

Det virker ikke som hun er sulten for det er mye melk her (spruten står) og hun spiser relativt mye og går opp i vekt. Når det gjelder skrikingen så kommer den i intervaller. Kan vare 10 min med illskriking der hun krøker seg sammen og spenner alle muskler, helt tydelig at hun har vondt i magen. Etter de 10 min går det over og hun slapper av eller sovner litt og et kvarter/halvtime senere kan det begynne på igjen. Begynner rundt kl. 18 på kvelden og gir seg rundt 23-24-tiden.

Mulig at det også kanskje er for tidlige å begynne med behandling når hun er bare 3 uker.

Det kan også være at hun reagerer på melkeproteiner, uff. Har de siste dagene holdt meg unna alt av melkeprodukter, men mulig jeg må gjøre det litt lenger før vi eventuelt kan se om det gir noe bedring.

Ikke lett det her, det er jo så vondt å se at vesla har det så vondt. Man blir liksom så hjelpesløs. Var hos helsesøster på fredag og hun sa det var mulig det kunne være begynnende kolikk.

Skrevet

Takk for tips. Vet du noe om hvor gammel barnet bør være før man begynner med behandling? Hørte noen som nevnte 6 uker, men jeg aner ikke.

Skrevet

Mie hadde kolikk, SKIKKELIG hyl gråt hele dagen, kl 11- 02

hun hadde dårlig vekstoppgang, hadde bare så vidt tatt igjen fødselsvekten sin på seks ukerskontrollen.. og vi ble enige om at jeg skulle begynne og pompe og gi med flaske for å se hva hun fikk i seg, det rant jo melk og kom alltid da jeg klemte, men når jeg pompet kom det ingen ting.

snakket med helsestajonen, sykehuset, og ammehjelpen, alle sa jeg bare skulle fortsette¨å amme for man hadde alltid mer enn det som kom ut, men etter å ha hørt på dem i noen dager tok mors instingtet mitt overhånd og jeg dro å kjøpte mme. Jenta mi spiste som bare det, og etter to uker var kolikken borte, og vekten sakte men sikkert på vei opp... hadde så lite melk det bare tok to dager før det ikke lenger var en dråpe inni der.

men om du får pompet ut masse melk og du vet at hun blir mett, så kan du jo prøve kiropraktoe-- eller manuel terapeut-- tilfelle hun har noen låsninger for foråsrsaker magevondt.

Skrevet

Sønnen min hadde kollikk som ga seg etter akkurat 3 mnd. Vi prøvde det meste... Også kiropraktor, og det hjalp! Men jeg har også hørt at det kan hjelpe å gi mme. Hun som fortalte meg det sa at hun hadde ammet hele tiden, og at hun etter noen mnd (det var langvarig kollikk) hadde hatt foreldrene som barnevakt en helg, for å få litt fri. Da hadde sønnen fått mme og viste ingen tegn på kollikk...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...