Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er sønnen vår litt over 3mnd. I ca 2 uker har vi prøvd med flaske (med mm, jeg pumpet meg) men han nekter plent uansett hvor sulten han er. Da han var ca en mnd ga vi flaske et par ganger og han tok den.Men vil ikke nå. Samboer har friuker og vi har lyst til å prøve at han har ham litt mer da, og at jeg kan være borte mer enn 3 timer i strekk. Men det går jo ikke. Tenker på om jeg plutselig skulle bli alvorlig syk eller av en eller annen grunn ikke skulle kunne amme, han måtte jo ha blitt innlagt for sonde ernæring den sta gutten vår!

Flere med sta babyer? :) Noen med erfaring med større barn? Lurer på om han noen gang vil ha annet enn pupp, som samboer sa: Du blir vel å amme til han er 6, og det var ikke mnd, men år! Uff, må le, men er litt frustrerende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å gi med skje. Gutten min tok heller ikke flaske, men mormor fikk mata han med skje da hun satt barnevakt. Kopp er et annet alternativ(det ble jenta mi mata med på nyfødt intensiv etter fødselen). Plutselig tar han flaske, så gi ikke opp fordi om det virker håpløst. Kan kanskje være en idè å la han gi- ikke du- fordi det blir feil med puppen der når han ikke får fra den...?

Skrevet

Tar ikke kopp eller skje innmari lang tid da? Kan jo prøve... Er kun pappan som har prøvd, jeg er i et annet rom eller på butikken for å unngå at han kjenner lukta av meg, men nei...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Men da kan du jo prøve å gjøre det selv...legge ham helt inn til deg slik som du gjør når du ammer, bare du gir ikke pupp, men flaske. Du kan eventuelt dyppe tuten i mm eller sukkervann slik at han blir mer interessert i flaska.

Skrevet

Jeg har en datter som nå er litt over 3 mnd. tidligere brkte hun flaske med pumpet mm, plutselig ville hun ikke ha lenger, vært sånn de siste 3 ukene omtrent. Men så fikk jeg ide'en med å prøve en ny type flaske smokk. istdenfor den vanlige runde, kjøpte jeg en pakke med sånne naturlige formede, altså flate som et nebb foran. de var veldige vanskelige å finne. men så fant jeg smokker til MAM ultivent. Det kan gå ann å se om du finner de der de har MAM utvalget. smokkene passet mine avent flasker perfekt.

Jeg kan virkelig anbefalt at du bytter ut smokkene. og prøver igjen

Skrevet

Prøvde selv forige runde, men det ville han i såfall ikke. Så derfor har pappan hatt det til sin jobb, er jo også han som skal mate når jeg er borte. Han får kun mm, jeg pumper meg og setter i kjøleskapet. Han har aldri fått mme. Men takk for tips. Får vel ikke gi opp, men ser ut til at dette tar tid. Skal på jentekveld i morgen, hadde tenkt å dra alene, men blir med baby denne gangen også.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Formen har mye å si, ja...snulla tar bare sutter til aventflasker, ikke de andre. Og hun tar ikke sånne mam-smokker, men de fra ba!:P

Skrevet

Hei du!!!

Har nettopp lest litt om dette og der stod et at hvis man vil at barnet skal ta baade flaske og bryst saa er det lurt aa begynne senest naar babyen er tre uker gammel.. Men det hjelper jo lite for deg da;)

Det stod ogsaa at hvis ikke barnet tar flaske saa maa man bare prove mange forskellige flasker og det er lurt aa prove aa finne en flaske med "tut" som ligner mest paa din egen brystvorte!!!!! (vet ikke hvor lett det er....) Videre stod det at man maa bare staa paa og ikke gi opp og saa vil babyen til slutt ta flasken..Og som du sier det kan hjelpe at det er faren til barnet som gir flaske..Ang de forskjellige type flasker saa stod det at det er vanlig at man gjerne maa prove 10-12 forskjellige flasker, men det kan jo gjerne bli litt dyrt da, men det var i alle fall noen av de tipsene som stod i boken jeg leste..

Lykke til..

Skrevet

Hmm, avent sine ville han aldri ta, da han var en mnd tok han kun nuk. Så det er de vi har brukt. Han hater smokk også, den eneste han godtar delvis og sjelden er nuk sine. Prøvde på nytt igjen avent sine flaskesmokker i dag istedet for nuk. Nope. Kanskje verdt å prøve en tredje. MAM smokk vil han ikke ta da, men kanskje flaskesmokken er bedre...

Skrevet

Jeg ville også prøvd å bytte flaskesmokken... Min gutt ville ikke drikke fra flaska pga for lite hull, men når vi byttet til større har det gått kjempegreit!

Skrevet

Hehe, nei det hjelper ikke meg. Men han har jo tatt flaske før, men vi har ikke gjort det ofte da vi ikke har trengt det. nå som han er roligere og roer seg bedre hos pappan tenkte vi å prøve igjen. Takk for gode tips!

Skrevet

Hvilke flaskesmokk bruker du da Meandmybaby?

Skrevet

Jeg igjen gjentar meg selv. MAM har jo vanlige flaske smokker, men du burde i første omgang prøve med å anskaffe og bruke "nebbete" smokker.

Skrevet

Nuk smokkene som vi bruker er nebbete som du sier. Er de han har tatt tidligere, men nekter nå.

Skrevet

Har brukt skje i snart 6 måneder nå en dag i uka. fungerer utmerket og tar kortere tid enn å amme, sier faren. jeg vet ikke fordi jeg er på jobb da.

Skrevet

Hvordan holder du han? Snuppa her tar flaske greit, men har nektet et par ganger. Løsningen har da vært å holde henne lett sittende i armkroken, med et FAST grep. Høres ekkelt ut når jeg sier det sånn, men... Poenget var at hun vrei seg som en liten kålmark, og ved å holde henne fast og bestemt (men på en trygg måte), gav hun seg fort. Jeg tvingte selvfølgelig henne ikke til å drikke, men lot henne ta den tiden hun trengte for å roe seg ned. Etter noen sekunders tenking skjønte hun at det var flaska som var mat, og drakk villig og glupsk.

Her har det hvertfall mye å si hvordan man holder henne.

Skrevet

Jenta vår var også veldig sta med å nekte flaske helt til hun var 7-8 måneder. Da fant hun plutselig ut at det var greit, og tok glatt alle typer tuter og mme.

Og har en venninne med en baby som også nektet flaske, skje, kopp, ja alt bortsett fra puppen. Hun var t.o.m på weekendtur uten mann & baby uten at de fikk babyen hjemme til å ta flaske (tok litt fra skje da tror jeg men fikk i seg veldig lite). Så noen ganger er det bare ikke til å gjøre noe med.

Men jeg håper og tror at det går seg til etterhvert - kanskje når dere tar en pause i treninga og "gir litt faen" ;-)? De forandrer seg stadig, disse små, og overrasker en.

Skrevet

vår sønn på 6 mnd tar ennå ikke flaske eller smokk. Nå har jeg gitt opp pumpeprosjektet, går forsåvidt greit, siden han er så stor nå, men nå er jo tiden inne for å gi litt vann til middagen etc.

Jeg har ALLE, ABSOLUTT ALLE de ulike flasketypene stående i skapet, men han har ikke drukket av de. Små hull eller store hull, same shit, men prøv å drikk fra ei flaske, så skal du se hvor hardt du må suge... det jeg gjorde, som jeg skulle ha gjort for flere måneder siden er:

jeg klipte et ørlite hull i flasketuten med saksa! Nå drikker han vann som en gud til middagen sin, hullet er lite, han må fortsatt lage sugebevegelser men han trenger ikke suge så hardt, for det fatter han rett og slett ikke.

... hvorfor gjorde jeg ikke det tidligere lurer jeg nå på... jaja :)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Nå har han jo tatt flaske før, ca 5 ganger da han var 1-2 mnd. Da sugde han som en helt. Har hatt opphold nå på ca 1 mnd og nå nekter han plent. Tror ikke hullene var for små siden han har gjort det før (nuk flasker), men kan vel være en ide å prøve å lage et ekstra hull. Huff, håper han tar den før han er 8 mnd da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...