Gå til innhold

ja..hva KAN deres babyer?? Alle aldre:o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

må jo ha en liten skrytetråd:o)

min er straks 11 mnd så jah...hva er det å si om min lille gutt??

hmm.. han går litt..begynte da han var 9mnd,men har falt en del så han "nekta" i en mnd ca. Nå har han begynt igjen, og går fra leke til leke mens han ler stolt :o) såå søte atte! Han har enda en del igjen til jeg vil si at han KAN gå, mangler enda litt balanse...men han går istedet for å krabbe når det er korte avstander ihvertfall!

Ellers så har språket utvikla seg enormt den siste mnd.. han sien mamma og pappa (det er mest pappa det går i), hvis vi spør hvor f.eks hvor hunden er så ser han på den og sier DEEEE :o) Spør vi hva grisen sier så grynter han på et vis:)

Han krabber etter oss i full fart rundt hjørnet og sier BØØØ, så ler han :o)

Han kaster ting i gulvet og sier DETT :o) Og han sier takk til alt han får!

han vinker, danser etter musikk og han danser også hvis vi spør om han kan danse.Han viser hvor stor han er..putter kopper i hverandre, bygger (små) tårn, han prater i telefonen (holder den opp mot øret..men sier ikke stort da:o) Og finner hårbørsten og greier seg:o)

Han har også blitt ei årntli hermegås, og prøver å si alt vi sier:) kommer mye rart ut av munnen hans nå ja:o) Har heldigvis fått med meg mye artig på film!

Det koseligste av alt han kan er når vi spør om vi kan få kos og kyss, så kommer han med en gang.. blir aldri lei av og kose:) han deler klemmer med alle..til og med dyrene i bøkene sine:) sjønnasen min!

Han har vært sein med tennene, men nå den siste mnd så har han fått tre stk! To oppe og ei nede

så legger jeg til forrige mål på helsestasjonen.. høyde 77,5, og vekt 10200!

ja..mini er en skikkelig gladgutt, og jeg elsker å se at han vokser og utvikler seg.. er helt utrolig å følge med på!

Gleder meg til å lese alle andres "skryteinnlegg" :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. Ble varm om hjertet av innlegget ditt jeg :o)

Mitt lille gull er hvert øyeblikk 8 mnd (herlighet hvor tida flyr..).

Han strekker seg godt og tydelig hvis han vil til noen (særlig hvis han vil tilbake til mammaen sin ;o)).

Han tar skikkelig tak og kryper seg fremover :o)

Skal gjerne opp og sitte, og klarer å holde balansen i korte perioder - hvis han ikke snur på hodet.. ;o)

Elsker borte-bø leken, at mamma lager morsomme fjes (da ler vi så utrolig godt) og bøker. Han blar selv, det har han gjort lenge nå. Og klarer å vippe opp lukene i bøkene som har det.

Han er bare så god, merker at jeg må ned og gi han et kyss på pannen.

Takk for at du fikk meg i verdens beste humør, full av morskjærlighet :o)

Skrevet

flinke gutten din er da! min har igrunnen ikke interessert seg for bøker før nå (likte bare de som ga lyd ifra seg før nå i det siste:o)

åhhh... elsker å høre andre mødre fortelle stolt hva barna har lært:o)

Skrevet

Dette er mitt lille "skryteinnlegg", men hvilke mødre liker ikke å skryte om sine små?

Min lille go gutt på 7 mnd er litt av ett sjarmtroll. Smiler og er blid bestandig, sjelden man ser han gråte. Han krabber og sitter som en påle. Hvis vi støtter han til ett bord eller noe lignende så kan han stå der lenge. Han babler og sier tydelig mamma og pappa (men tror ikke han vet helt hva d betyr ennå for han sier mamma til alle, he he). Så har han fått 8 tenner så jeg er veldig glad jeg sluttet å amme tidlig, for de 4 første kom allerede når han var 3-4 mnd :)

Sist måling var han 70,5 cm og 8820gr. Stor gutt når han ble født 4415gr.

Skrevet

min er 2 måneder nå. Han er 59 lang og nesten 6 kg. Han slår etter leker med knyttneven og smiler for seg selv når han treffer en leke med han liker og lager lyd, han smiler av hele ansiktet når jeg titter ned og sier hei. han slår etter lekene som henger i babygymmen. Han er utrolig søt når han prøver å putte tommelen i munnen og treffer øyet, nesa og lign. Når han treffer munnen er det med håndbaken. Han lager mye gode lyder og øffer og knøffer når han prøver å snu seg fra rygg til mage (han har kommet over på siden, men der stopper det). Han klarer å holde hodet oppe ganske lenge når han ligger på magen. Noen ganger kommer også brystkassen opp i korte perioder. Når vi synger "når en liten mus skal ut å gå" smiler han og lager små gode hikst.

Koselig å lese andre skryteinnlegg samtidig lese og glede seg til ting som kommer :) Koselig tråd dette !!

Skrevet

Min pjokk er snart 6 uker. Han løfter hodet.Det har han gjort fra dag 1. Han snur seg etter min og pappas stemme. Han ser interessert på leker med skarpe farger. Han smiler og av og til ler han. Noen ganger slår han etter ranglen. Om det er bevisst vet jeg ikke. Han sparker fra med beina. Begynner å bli vanskelig å ligge å amme han da han sparker meg i magen for å forflytte seg oppover :)

Og så lager han lyder og hermer etter ansikt.

Skrevet

He, he, herlig tråd, og nå har også jeg mota meg opp til å skryte litt....

Vår skatt er 6 mnd gammel. Akkurat hvor lang og tung han er nå får jeg svar på i morgen, da skal vi på 6mndkontroll. På 5mndkontrollen var han 8385g og 68cm.

Hva kan "vi", da...?

- Ruller

- Åler seg fram, bruker både armer og bein. Har de siste ukene begynt å reise seg opp på alle fire og vugger fram og tilbake, mne har ikke krabba ennå.

- Elsker å se i bøker, særlig når noen leser for han. Når han ligger på golvet alene hender ddet titt og ofte at han ligger og blar i bøkene. Har jo stive "ark", og han blar verken pent eller ei side av gangen, men... ;P

- Skrur og "piller" på det meste. Stereoanlegg er fiffige saker! Skrur det han klarer fra han når fram og til noen når fram til han og tar han vekk derfra. Blomsterpotter er forøvrig fylt med blomsterjord, og det er morsomt å stikke fingrene oppi og eller "bikke" de som står på gulvet.

- Elsker å sitte på fanget til pappa'n og "spille" gitar sammen med han. Er helt herlig å se og høre på; er skikkelig konsentrert når han "dæljer til" gitaren med de lubne hendene sine. Hvis pappaen spiller, synger knerten.

- Toppen av topp er nesten å se i speilet; det er en sånn skikkelig blid liten gutt der inne, skjønner dere. Da smiler og ler han skikkelig. Dersom vi "hopper" fram mot speilet blir det ekstra stas, da skrattes det ordentlig.

- "Borte bø" er morsomt. Den siste uka har han begynt å ta pleddet eller en klut foran ansiktet sitt, for så å ta det raskt ned igjen. - Og gjett om det er hinsides festlig når noen skvetter da?

Et ordentlig blidt sjarmtroll her i gården også! :0)

Skrevet

Hehe, dette var en moro tråd, alltid gøy å kunne skryte av småttisene :-D

Min er snart 11 mnd gammel.

Hun går et par skritt av gangen, men om hun skal forte seg så går det fortere på alle fire foreløpig. Hun danser (enten når det kommer musikk hun liker eller om du spør om hun kan danse). Klapper, viser hvor stor hun er. Finner en klut etc etc som hun leker "borte borte tittei" med. Hun spiser selv dersom hun får maten presentert i "riktige" biter, drikker også selv av koppen. Gir kos og suss når man spør om det, vinker og sier hadet.

Dersom vi setter på favoritt barne-tv, så slipper hun alt hun har i hendene og forter seg til tv'n..

Snakker en god del, mamma, pappa, nei, ja, hadet, sokk (hmmmm), bæsj (skikkelig sjarmerende ;-) ), nam nam, brum brum og en hel del andre ting som man kan forstå med litt fantasi...

Hehe, og sist men ikke minst, hun er "flink" til å sove lenge om morgenen. I helgene kan hun fint sove til over ni :-D

De vitale statsene er 10 tenner, 75 cm lang og 8,5 kg tung.

Skrevet

gøy å lese alle svara:o) Fikk besøk i går, så jeg måtte legge dataen vekk!

så gøy å lese ditt innlegg LilleLotte79.. utolig "like" våres babyer virker.. like gamle er de også!

Flere som vil dele??

Skrevet

Rebel'n min kan:

- Klappe

- ake seg bakover og fremover(+ å øve på å krabbe:))

- "synge" ,ofte samtidig som han klapper..sååå nusselig:D

- Han ler alltid når han hører stemmen til Tresko i Bjørnen i det blå huset...:P hehe

- Han vet hva lekebiler skal brukes til,nettopp å kjøre med:):) snart kommer vel bruuum-lyden også:)

- han liker å "lese" bøker.

- Han gir meg en nuss på kinnet i ny og ne... temmelig fuktig nuss,vel og merke! :D<3

- Han gliser fra øre til øre når jeg sier hvor flink han er ,eller at jeg er glad i han :):)

- Han lystrer navnet sitt,det har han igrunn gjort en stund nå:)

- Han babler mye

- Han hoster for å få oppmerksomhet

- Han vet at han skal sove når han blir lagt i senga si. Føler meg ganske heldig:) hehe

- Han leker "borte-titteileken" av eget initiativ:D

- Han blir helt i hundre når han hører døra i første etg går igjen. Tror det er pappan som kommer hjem fra jobb.. Stopper opp med det han driver med og venter mens han ser mot døra:D (Vi bor i tredje,så det er ikke alltid pappan som lukker døra..hehe)

- Ser dumt på ukjente fjes som snakker babyspråk til han...tihi...:P

Er sikkert mer han kan som jeg ikke kommer på nå da...:):)

Er herlig å være mamma og være så heldig å få følge med på alt gullet gjør:):) Tiden går så fort... syns det ikke er så lenge siden han var totalt avhengig av meg... nå er han overalt! hehe:D Snart 1 år og greier...:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...