Gå til innhold

Student og alenemor, går det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan man overlever som student og alenemor? Får man annen støtte enn fra lånekasse og barnebidrag? Lurer på om jeg har mulighet til å overleve som student med ei lita jente på 1 år, alene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får stipend (7170 kr) hver mnd. Start stipendet er på 18000 og noe smått. I tillegg får jeg barnebidrag og overgangsstønad. Du får dekket litt av barnehagen (65%) og så får du dekket skolemateriell for maks 6000 tror jeg det er.

Går veldig fint økonomisk med andre ord.

Skrevet

hei du som svarte: lurte på hvor mye du klarer å betale i husleie som alene mamma og student?? hvor mye er den totale inntekten din?

hilsen benedicte

Skrevet

alt i alt får jeg utbetalt ca 17000 i mnd. Hvor mye du har råd å betale i husleie kommer jo litt an på om du har bil o.l. Foreløpig har jeg husleie på 8300 siden jeg bor i leiligheta vi kjøpte men da betaler barnefaren litt.

Du kan søke om kommunal bolig eller student bolig. Da blir det litt billigere enn å være på det private marked.

Du kan i tillegg søke på boligstøtte (noe jeg glemte så vet ikke hva den utgjør).

Skrevet

tusen takk for svar!.. ser jo ikke så mørkt ut da!! jeg har jo hus, bil og hund, så har vært litt bekymra for hvordan jeg skal klare alt dette pluss baby alene, men har jo klart meg til nå:)

Skrevet

Så noen nevnte utdanningsstønad også, vet ikke hva det er da.

Veldig godt å vite at man klarer seg økonomisk selv om man studerer. Ihvertfall å slippe å selge hus og bil og pante inn smykker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...