Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har en sønn på 9 uker. Av ulike årsaker har jeg ikke fått til å amme gutten, og har derfor pumpet meg nesten fra første dag. Nå ønsker jeg å avslutte dette da det er tidkrevende og slitsomt pluss at jeg er veldig plaget med såre bryster. Men jeg får tilstoppede melkeganger med en gang jeg forsøker å ha lengre tid mellom pumpingene eller lar være å tømme brystene helt. Noen som har tips? For tiden pumper jeg hver 3.time. Da er har jeg brystspreng. Vet at det finnes medisin for å få stoppet melkeproduksjon men det skal visstnok være mye bivirkninger..
ingridmarie Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 Prøv å drøye tiden litt hver dag mellom pumpingene, altså sjeldnere og sjeldnere, men ikke så sjelden at du får spreng... Pumpingen stimulerer melkeproduksjonen på samme måte som når et barn suger, så det er viktig for å få produksjonen gradvis ned.. Selv hadde jeg god erfaring med å "håndmelke",dvs presse ut noen dråper når det sprengte som verst, varme omslag og ull kan hjelpe mot tette melkeganger. Varm dusj mot brystene kan hjelpe på smertene.. Kos deg med gutten din og ikke stress med ammingen! Hilsen mor til en med flaske og en på pupp:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå