Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har en sønn på 9 uker. Av ulike årsaker har jeg ikke fått til å amme gutten, og har derfor pumpet meg nesten fra første dag. Nå ønsker jeg å avslutte dette da det er tidkrevende og slitsomt pluss at jeg er veldig plaget med såre bryster. Men jeg får tilstoppede melkeganger med en gang jeg forsøker å ha lengre tid mellom pumpingene eller lar være å tømme brystene helt. Noen som har tips? For tiden pumper jeg hver 3.time. Da er har jeg brystspreng. Vet at det finnes medisin for å få stoppet melkeproduksjon men det skal visstnok være mye bivirkninger..
OsloMor Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Hei du! Så kjipt at du har det sånn:-( da. Jeg sluttet å amme eldstemann da hun var ett år, melken min forsvant ikke så jeg fikk resept på noe som het Dostinex (tror det var det det het). som skulle stoppe melkeproduksjonen. Først måtte jeg ta en, og dersom ikke melkeproduksjonen opphørte skulle man ta en til 24 timer senere. Dette gjorde jeg, siden jeg har en voldsom produksjon. Måtte pumpe meg en siste gang 24 timer etter den første pilla. deretter ferdig med amming. Jeg hadde INGEN bivirkninger! Lykke til :-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Ville bare si at du ikke er aleine om å måtte slutte å amme rundt den tida...selv slutta jeg da snulla var 10 uker. Hadde jo nesten ikke noe melk, så jeg trengte ikke noen medisin eller å gjøre noe...hadde jo ikke spreng. Pumpa meg vel en eller to ganger etter at jeg slutta, og alt gikk bra. Jeg vet i alle fall at en skal pumpe seg hvis en får spreng, men ikke noe mer enn det...du skal altså ikke tømme puppen, men bare "pumpe ut sprengen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå