Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ved to anledninger innført havregrøt m aprikos og banan 6 mndr grøt

ved begge anledninger har vi hatt oppkast på kvelden,

1. gang så trodde jeg det var omgangssyke siden han fikk det også. Prøvde grøten i gjen og han kastet opp igjen

Det jeg lurer på er hvordan reager de ved alergier? tviler på at det er tilfeldig med oppkast, men det kan jo være flere ting ved grøten han har reagert på gluten tørrmelken mm

Hva er best å gjøre nå i forhold til å finne ut av om han er alergisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter jeg

Håper liksom noen har noe vettugt å si:)

Skrevet

prøv å blande med noe annet f.eks yoghurt,blåbær,hvis han da fortsetter med det ville jeg kontaktet lege

Skrevet

hør med legen din om du kan får tatt en prikk-test for å finne ut om han er allergisk mot melk da vel? :) Vår tåler ikke melk, kasta riktignok ikke opp, men var veldig urolig i starten da han fikk Nestles melk, laga på tørrmelk. Prøv Nestles grøt som heter Sinlac, den er uten gluten og melk, Har bare funnet den på rema stormarked, og på Ultra. Den funker hos oss! :)

Lykke til!

Skrevet

hadde ikke blanda med youghurt, hadde prøvd å holde meg unna melkeproduketer en tid.

Skrevet

Takk for svar

Vi har kun gitt maisgrøt med mm utenom denne havregrøten

jeg har derimot spist allt så han har ikke reagert på morsmelken

det jeg syns er vanskelig er balanseringen mellom å prøve noe nytt og å ungå det.

Skrevet

Hvis det kun har skjedd to ganger, så kan det jo være tilfeldig. Men lillegutten min kasta opp når han gikk fra 4mnd til 6mnd mat... Rett og slett pga klumpene tror jeg....At magen ikke er vant med å fordøye større biter.

Men er du usikker, så snakk med legen.... Da får du i allefall svar fra noen som fakteisk vet hva de snakker om:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...