miren med spiren og lillegutt Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Var på første jordmortime i dag. Er etter mine beregninger 16+3 i dag. Jordmor målte sf målet mitt til å være 13 cm, og det er innenfor den grønne linjen, men helt i nedkant. Hun forsøkte også å lytte etter hjertelyd, men det var ikke mulig å høre... Kjenner at mammahjertet mitt ikke likte dette... og mange rare tanker kom i hodet mitt... Skal på UL om en uke, og har gledegruet meg til det... men nå bare gruer jeg meg. Tenk om det er noe galt... Noen som har noen oppmuntrende ord?
gravidapida Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 hei du.. ikke fortvil, jeg fikk ikke høre hjertelyden da jeg var hos lege i uke 15 og ble litt stressa av det, men det kan være mange grunner til at du ikke hører den. Kanskje er du også kommet kortere enn du tror i og med at magen var liten? så da er det ihvertfall ikke rart at du ikke hører den. eller så kan morkaken ligge foran slik at den sperrer for lyden. Prøv å ikke vær bekymret, selvom det ikke er lett... men må du vente en uke da? kan du ikke få komme før? lykke til.... krysser fingre..
Jeenie Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 når jeg målte sf mål for 1.gang i uke 16 var jeg nedenom den grønne feltet jeg, og hjertelyden ville hun ikke lete etter en gang, når jeg der 4 uker senere lå sf målet helt i toppkanten av det grønne feltet, hun lyttet etter hjertelyden, men fant den ikke... bekymrer meg lite, kjenner jo liv og har vært på to ul og sett gutten da... det er helt sikkert bra i magen din, og Jordmødre skal egentlig ikke lytte etter hjertelyden før i uke 24... for babyen kan hjemme seg godt inni der tidligere!
miren med spiren og lillegutt Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2007 Tusen takk for litt oppmuntring! Det hjelper! Skal prøve å glede meg litt til UL til uken! Det går sikkert bra!
VinterSol+2 Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 er det noen trøst at jm hadde problemer med å finne hjertelyden til bebisen min da jeg var 24 fullgåtte uker? Hun fant den til slutt da, men etter mye om og men og dytting på baby. Rett og slett fordi jentungen hadde lagt seg til så det lå masse annet i veien! Dermed er det vel kanskje ikke så rart om det av og til er litt vrient å finne hjertelyden når baby er litt mindre igjen! Men så kan det kanskje også hende at du er litt kortere på vei enn du trodde? Evnt så bare vokser baby i rykk og napp, vet du! Ikke alltid de ligger på snittet! går nok fint skal du se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå