Gå til innhold

Hva tåler ikke babyen din at du spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg fullammer lille jenta mi. Hun sliter veldig med mageknip og har ofte gråtetokter...vanskelig å få til å sove pga det osv. Jeg har prøvd å kutte ut forskjellige matvarer som hun kanskje reagerer på, men kan ikke se at det har gjort noe forskjell..

Har dere noen tips for hva en liten baby ikke tåler? Hva har feks du funnet ut at babyen din ikke tåler?

Håper på svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg spise alt eg;p Men di tingå eg har hørrt e, brus, sjokolade, egg, rega, kål, løg...hmm, ja...va disse eg kåmm på nå;) D e ikkje kolikk då? Eg jekk t kiropraktoren me min gutt 3 ganger å han blei mye bere av d:D

Lykke t..

Skrevet

Min tåler ikke brus og sjokolade -da blir hun skikkelig urolig. Jeg fullammer da....

Skrevet

Jeg kan spise stortsett alt... Sjokolade har jeg et daglig (men med måte) inntak av. Jeg tror kanskje han reagerer hvis jeg drikker mye brus (to-tre glass farris går fint), mais, løk,jordbær og reker. Og så holder jeg meg unna eple og apelsin juice... Du kan gå på apoteket å kjøpe minifom for baby. Det er helt ufarlig. Det har som funksjon å få ut luft fra magen.

Dersom bebisen din svelger luft vet amming så er minifom veldig bra å gi rett før hvert måltid. Verdt å prøve :)

Skrevet

Hun sliter nok litt med kolikk ja, har også vært hos kiropraktor. Men syntes likevel hun har mye magesmerter og skriker til nesten hver gang hun promper.

Hmm, drikker eplejuice daglig... Har ikke tenkt over at det kunne være noe hun reagerer på. Drikker ikke brus nå heller, så jeg får holde meg til bare vann da :-)

Skrevet

Er eplejuice noe farlig da? Det er jo nesten det første de kan drikke selv, utenom melk og vann...

Her må jeg forøvrig holde meg unna kunstig søtning,sjokolade, løk, kål og tilsetningsstoffer. Baby ble mye roligere når jeg spiste mindre godterier som inneholdt mye sukker og tilsetningsstoffer.

Lykke til da!

Skrevet

Jenta mi tåler ikke at jeg spiser kanel.

Skrevet

Hmm, ett lide tips. Har du prøvd å j sokkervann då hu bjunne å skriga?

Skrevet

nei, er ikke farlig.. men min reagere på det.. er muligens for surt enda.. får selv luft i magen av det, så gjør meg ingen ting...

Skrevet

Hun er nå fem mnd og nå spiser jeg det jeg har lyst på.. når hun var mindre kunne jeg ikke spise noenting med løk eller løkpulver.. ikke thaimat eller chilli.

Ikke posegryter, supper og saus for det inneholdt løkpulver.. ikke bønner eller kål. Også tror jeg hun reagerte på nøtter og hvis jeg spiste mye sjokolade så ble hun urolig

Skrevet

Da hun var nyfødt reagerte hun veldig på at jeg inntok melkeprodukter, det virker som om det går greit nå (5 mnd). Ellers er det slik at hun reagerer på mat med mye løk, litt går bra.

Skrevet

Snuppa har kun reagert på paprika. Jeg spiser alt annet uten kål...

Skrevet

Mira tåler ikke at jeg spiser ost & melkeprodukter generelt,juice,sjokolade, løk, gjærbakst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...