belli72 Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 ...hvor lenge må man vente etter at man har sluttet å amme?
Ariel81 Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Hei:) Du må vente ca 3 mnd etter avsluttet amming. Jeg skal gjøre det:)
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Koss store pupper sga dåkk ha? Bare nysjerigge;p Kan dåkk amma neste onge då?
Ariel81 Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Vel, jeg vil ha såpass mye at det synes godt:) men nå har ikke hjeg særlig store pupper fra før av da.. de sier at det går fint å amme etterpå
MammaDilla Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har ikke silikon og trenger det heller ikke. Men vil bare advare dere som tenker på det.. Ta en runde med dere selv og vurder saltvann i stedefor silikon. Og sørg for at de kun snitter deg under armhulen. Da blir posen plassert bra, og melkegangene overlever. Pluss at du mister ikke følelsen i brystvorten
belli72 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2007 Huldra og sondre: Takk for informasjonen!
ScaryMama Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Jeg er ikke enig at saltvann er bedre. Jeg trodde det før jeg tok det, men etter et konsultasjoner så lærte jeg at saltvann ikke blir så pent, og det er mye større risiko for at de sprekker eller lekker. Det er visst ikke helt uvanlig å våkne med en flat pupp! Hos meg ble det snittet rundt brystvorten, det skal visst gi et penere resultat. Jeg har ikke opplevd noe problemer i forbindelse med ammingen. Hvis man går til en erfaren kirurg så går det nok veldig bra.
Ariel81 Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 Grunnen til jeg velger silikon er fordi kirurgene har anbefalt dette for best mulig resultat! Dessuten har jeg lest at hvis saltvannsproteser sprekker, er det like risikofylt som om man hadde hatt silikon... Men det er da en smakssak:)
Ariel81 Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 KOzy K.....var operasjonen vond? og hvor lenge måtte du sykemeldes?
ScaryMama Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 Jeg syns ikke det var spesielt vondt, men andre syns det var helt forferdelig, så vi er forskjellige der. Jeg jobbet i barnehage og legen anbefalte meg å være sykemeldt i 2-3 uker. Jeg var vare borte 1, men det anbefaler jeg ikke! Det førte til at jeg fikk betennelse og det var ikke så behagelig. Det kommer an på hva du jobber med hvor lenge du bør være borte, men minst en uke uansett.
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 Det er sjelden kirurgen anbefaler saltvannsproteser. Det er lenge siden. jeg opererte i 2005- og det var ikke noe han anbefalte noen! De legger ikke snittet rundt brystvorent- men under puppen. Arret mitt er på 3 cm og ikke synlig en plass. Det er også sjelden de snitter ved armhulen nå lengere- men det forteller sikkert kirurgen deg også
ScaryMama Skrevet 12. mars 2007 #12 Skrevet 12. mars 2007 Noen snitter rundt brystvorten, jeg og flere jeg kjenner har fått det gjort slik.
MammaDilla Skrevet 12. mars 2007 #13 Skrevet 12. mars 2007 Saken er den at en silikonpose kan lekke den også, og det er mer skadelig enn saltvann.. Det ble ihertfall erfaringen til en venninne av meg..
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 12. mars 2007 #14 Skrevet 12. mars 2007 Ja jeg sier ikke at de ikke gjør det, men det er sjelden og da er det riktig som du sier større sjangs for å ødelegge melke-kanalene. jeg må det neste gang.. men da klipper de jo vekk halve puppen- så da blir jeg sikkert fin og full av arr !!
ScaryMama Skrevet 12. mars 2007 #15 Skrevet 12. mars 2007 leelu23- Jeg kan trøste deg med at arrene blir MYE mindre synlig etter hvert. Er det i forbindelse med løft at du skal fjerne mye av puppene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå