Jordbærjenta:-) Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Han spiser jo ikke noe fast mat enda, bare kniper.. I natt ammet jeg 5 ganger, blir jo bare såååååååååååååå sliten da! Han ble 6 mnd igår... Klarte og få i han 1 skje tilsammen idag av grøt (maisgrøt) har også prøvd div fruktpure, middag.. og risgrøt! Eldstemann var litt enklere kan man si, han elsket grøt fra første stund! Han spiste opp alt og var enda ikke fornøyd han hehe
Anonym8579 Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Det sies jo at disse små ikke trenger nattmåltid når de er rundt 6 mnd og får 1-2 (?) måltider iløpet av dagen med fast mat. 5 ganger iløpet av natten skal han nok ikke trenge nå, selv om han ikke får fast føde, ville kanskje prøvd å drøye og drøye før jeg hadde tatt han opp og ammet, slik at du minsker antall måltider. Har du prøvd velling? Vet mange som ikke vil ha grøt, men synes velling er godt Ellers så har jeg ikke så mange råd, har en på snart 9 mnd som begynte å skulle ha nattmat igjen når han var 6 mnd jeg hehe, så her er det amming 1 gang hver natt.
så var vi 4 Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Anbefales at barnet spiser 2 fastfødemåltid før man avvenner. Prøv med litt bløt brødskive. Lag middagen selv til han hvis du ikke gjør det allerede. kok ei gulrot og mos sammen. Martin spiste verken grøt eller middagsglass så alt må lages fra scratch her i huset, huff...
Jordbærjenta:-) Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2007 Har også prøvd velling, men han vil ikke ha flaska. Er det fordi han lukter melk av meg at han ikke vil ta flaske eller? Tips til hva jeg evnt kan gjøre med det?
Jordbærjenta:-) Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2007 kan jeg starte med brød så tidlig til han da? bør de ikke vente med det, eller er ikke det nødvendig? Har bare prøvd de grøtene som de har fra 4 mnd som er glutenfrie, bør jeg ikke introdusere med en grøt med det først før jeg prøver med brød?
Anonym8579 Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Det med flaske kan jeg ikke hjelpe deg med, for Mathias tar ikke faske han heller. Men han ble veldig glad i Avent sin tutekopp (Fra 3 mnd) da han var rundt 6 mnd. Vet ikke om vellinga klarer å komme seg gjennom den, men kan jo prøve vanlig kopp? Blir litt søl, men men
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå