2julibarn Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Hei, jeg pumpet ut litt melk på kvelden i går fordi snuppa er syk og spiser mindre enn vanlig. Hadde spreng og godt å pumpe før natten for å lette på trykket! Satte melken i kjøleskapet. Pumpa og flaska var nykokt, og jeg har hverken tatt medisiner eller drukket alkohol. Allikevel var melken grønn (sjøgrønn) da jeg så på flaska i dag! Har sett at melken kan være litt blålig, men ikke med så sterk farge som i dag! Noen som vet hva dette kommer av??? Det eneste jeg kommer på er at jeg har vært grusomt sliten i helgen pga snuppas ørebetennelse og ekstremt lite søvn. Men grønn melk a gitt...
2julibarn Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 12. mars 2007 Ingen andre som har opplevd dette? Noen som vet hva det kommer av?
Tita&Tage Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Har jobbet på barneintensiv med melkebank og der har jeg sett grønnaktig melk. Dette har i hovedsak vært melk som er fettfattig. Morsmelk forandrer seg etter de første to-tre månedene og blir annerledes sammensatt. Mindre fett blant annet.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 jeg er fulltid pumper hehe. når jeg pumper og legger melka i kjøleskapet skiller den seg når den blir kaldt, og det "tynne" ser litt grønnaktig ut - veldig lyst av og til. det blir slik når jeg ikke har sovet godt, eller er veldig stresset, dette har jeg funnet ut etter å ha fulgt en stund på hvordan melka ser ut. siden jeg ikke pumper i løpet av natta er den første melka som jeg pumper ut om morgenen litt mer grønnaktig. men i løpet av dagen så er den helt hvit. melka kan også få slik farge hvis en har spist noe. en venninne av mg hadde alltid grønn melk etter å ha spist brokkoli. så det er egentlig ikke noe farlig å ha slik melk, men det er jo ikke bra hvis det er slik over lengre tid, for den melka er fettfattig. når en ammer så kan en jo ikke vite hvordan melka ser ut. jeg ville ikke beskymret meg så lenge babyen går fint opp i vekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå