LRMG Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Akk og ve! Har så sinnsykt mageknip. Konstant. Våkner midt på natta og må ta smertestillende. Gjør vondt å gå, vondt å sitte, vondt å vri seg, vondt å ta på magen. Er bare øverst, opp mot ribbeina. Brennende og sprengende følelse. Ellers er alt helt normalt. Er dette vanlig? Har vart i 3 dager nå, og begynner å bli sliten av å ikke sove og være anspent pga. smerter. Har tatt Ibuprofen i 3 dager nå pga knute på livmoren, og fant ut at jeg har tatt dobbel dose ved en feiltagelse - tilsvarende 4 ibux om gangen! Ikke bra. Men det hjalp bra sinnsykt mot muskelknuten i allefall! Har masse å gjøre på jobb framover, og begynner å bli stresset av jeg ikke klarer å jobbe effektivt pga smerter...
Spira31 Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 du må ikke ta ibuprofen! Ta heller paracet! det er viktig! Ellers så burde du ta deg en tur til legen og få sykemelding eller som jeg måtte legeattest på at jeg må ta det med ro (var inne på sykehuset forrige tirsdag pga sinnsykt vondt i magen, da mest venstre side...har skrevet om det i innlegg lengre nede/om du blar tilbake noen sider) ..uansett det hjelper ikke om du stresser, tro meg. Jeg burde egentlig stresset veldig selv i og med at jeg egentlig har masse innleveringer nå og en eksamen i slutten av mars) , men alt ordner seg til slutt. Er du redd for å komme med sykemelding på jobben din? hvilken uke er du i? jeg er 19+0 idag forresten. klem
Enitsirk79 Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Kan det ha noe med mat å gjøre? Selv tåler jeg plutselig ikke epler mer, får langvarig mageknip av det. Eller kan du ha fått tarmslyng? God bedring.
Fire småtroll Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har også mye mageknip, hver dag, men det er ikke konstant. Blir værre når jeg har spist, og bedre når jeg legger meg flatt på siden og strekker ut magen litt så det blir best mulig plass for fordøyelsen å jobbe inni der.. For meg har det hjulpet veldig å kutte ut alle store måltider, spiser nå ofte og ikke så mye hver gang. Du kan jo prøve det. Men var jeg deg ville jeg tatt en tur til legen, å ha konstant magesmerter i mange dager kan da ikke være bra, kanskje du trenger noen dagers hvile eller noe. Bedre med et par dager i senga og kanskje fungere optimalt igjen etterpå enn å gå å hangle i ukesvis. Lykke til!
LRMG Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2007 Hei og takk! Jeg snakket akkurat med legen som sa jeg skulle ta Ibux-preparat. Grunnen til at han anbefalte det framfor Paracet, er et jeg har en muskelknute på livmoren som gjør vondt (ikke mageknip-vondt altså), og da er Ibux-preparater best. De går fint å bruke unntatt helt i slutten av svangerskapet. Er i uke 18 nå. Legen mente min ufrivillige overdose ikke var farlig, men at det kunne gi magesmerter og evt. magesår. Men jeg har ikke kastet opp blod, så da er alle glade. Har kjøpt Minifom og skal bunkre opp med Biola osv, så burde det bli bedre i løpet av uken. Jeg kan gjerne sykemelde meg, men holder på med en doktorgrad + er selvstendig næringsdrivende, så det løser ingen ting. Det som må gjøres, må gjøres og en frist er en frist. Men skikkelig dritt å jobbe når man har så vondt at man er kvalm, og ikke får sove om natta. Vel, nok klaging! Satser på at det går over snart nå - lei av alle vondt'ene nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå