Gå til innhold

når er det tid å begynne med oppdragelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en jente på 4mnd og 11 dager. Hun har alltid vært veldig snill, rolig og sovet godt. Men for ca 1 uke siden begynte hun å bli vanskelig å sove på dagtid.....det er tydelig at hun er trøtt....men klarer ikke å finne roen selv. Jeg klarer ikke å la henne skrike...så fort hun skriker ta jeg henne opp...mannen mener jeg burde la henne ligge litt å skrike.

Noen forslag hva det kan være? Er det en slags fase?

Noen bøker dere kan anbefale, tema barneoppdragelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn er så forskjellige at det er nesten umulig å gi råd. Jeg hadde samme spørsmål til min Helsestasjon, og der sa de at små barn ofte gråter fordi det er en del av innsøvningsprosessen. Det er ikke fordi de vil opp,men fordi de vil sove. Jeg fikk beskjed om å ikke ta opp min sønn før det var gått 10min med gråt. Skulle bare gå inn med jevne mellomrom og vise at mamma var i nærheten.

10min er gruelig lang tid, men det var bare de to først gangene at det gikk så lang tid. Som regel gråt han i 3-4min. - og det må et barn få lov til spør du meg.

Var iallefall det jeg ble anbefalt fra etter 3mnd. Og det hjalp veldig godt for hele familien. Så må nok ta mannen din sin side her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...