Superlis Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Gir meg hjemlengsel..men samtidig sol i hjertet mitt:) Nå når det våres kjenner jeg at jeg dras nordover..må snart hjem:)) Rart har snart bodd her i vest lengre enn i nord,men fremdeles reiser jeg "hjem"
phantomet Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Selv jeg som er ekte vestlending, bosatt på Østlandet, får lengsel mot nord når jeg hører søsknene Bremnes...*ler* Men å si at jeg lengter hjem er vel å ta hardt i...*skratter*
dritgrei hei hei! Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 he he he he he he phantomet jeg lengter sjelden hjem til nordnorge, men jeg lengter etter måten å være på - språket tankene, lynnet..... og det får man jo inn i sjelen av å høre på familien bremnes!
Superlis Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2007 Ja det er det jeg mener,lynnet,måten og tenke på. Har et litt morsomt eksempel: Var i nord i sommer der traff jeg en jeg gikk på skole sammen med....for 20 år siden..har ikke hatt noe kjempe kontakt etter det..sikkert ikke sett han på 5 år. Snakket litt sammen,plutselig sier han: Lurer litt på om jeg har gjort deg noe? Hva? sier jeg. Ja du kommer ikke på besøk når du er her!!! Altså mente han at det var naturlig og stikke innom alle bekjente når jeg er nordpå,mens her jeg bor nå stikker en ikke innom naboene sine engang!! Heheheh hadde fått kultursjokk hadde han flyttet hit!!!!
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Jeg elsker den CD`n Den gir meg også hjemlengsel. Jeg savner havet, fjellene, stormene, lynnet, lyset og gjestfriheten. Det er så deilig når vi er hjemme i nordnorge og folk bare stikker innom på en kopp kaffe. Her på østlandet føles det som om man må avtale alt på forhånd, og jeg kjenner ikke alle naboene mine en gang Jeg har også bodd flere år her nede enn i nord, men hjem med stor H er og blir i nordnorge
Superlis Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2007 Godt og høre at det er flere som føler det sånn:) Gikk på tur i dag og hørte ærfuglene.......minner meg og om våren i nord:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå