Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Jeg venter mitt andre barn. Førstemann klarte jeg ikke å amme, men vil gjerne prøve å få det til med andremann. Har fått mange gode råd av jordmor. Det jeg lurer på er hvordan dere ammer om natten? I sengen, stuen, tv på, mye lys, god stol.........???? Vil gjerne unngå alt stress og håper noen har gode tips å komme med.
Hanne og jentungen Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 I begynnelsen skrudde jeg på lyset og satte meg opp i sengen, men det var stress. Jeg våknet, babyen våknet og jeg hadde mest lyst til å skrike. Nå har vi funnet ut av hvordan det går å ligge og amme. Det er supert. Skrur kun på nattlyset for å sjekke at hun finner puppen og ingen av oss våkner ordentlig:))
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 hei. jeg ammer ikke om natten lengre nå, men gjorde det til sønnen min var 6 mnd. jeg tok han bare opp i sengen min og lå å ammet han . hadde på et lite nattlys, sånn at jeg skulle se han, men ikke flomlys. deretter så la jeg han bare i sengen igjen. hvis ikke du synes det er alright ville jeg nok hatt en god stol på soverommet,sånn at du slipper å ta babyen ut av soverommet med midre man må skifte bæsjebleie. blir mere ro da føler jeg. og husk at det ikke er nederlag om det ikke skulle gå! er så mye ammehysteri, så ikke slit deg ut. ønsker deg lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Ammer i sengen, sitter oppreist med lite/ikke lys- viktig at barnet skjønner at det er natt. Prøver å ikke våkne henne for mye for da tar det så lang tid å få henne til å sove igjen! Går av seg selv etterhvert :-) Lykke til
Sommerfugler Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Foreløpig er snuppa bare en mnd, så hun sover i egen seng inne hos oss. Jeg synes det er greiest å sitte i sengen å amme henne,og så legge henne tilbake i sengen sin etterpå. Kun nok lys til at jeg ser at hun tar riktig "tak", ellers minst mulig service Når hun blir litt større setter vi sengen inn på rommet hennes, og så sitter jeg og ammer i en god stol med fotskammel der inne, kun med en nattlampe på. Det funket hvertfall med førstemann Lykke til
Lille søtnos Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Den første halvannen måned gikk jeg ut i stuen, men da ammingen gikk lettere både for jenta og meg begynte jeg å amme henne liggende i sengen. Veldig greit dersom man planlegger å amme lenge, for det blir mange ganger om natten. Lyset er av, for selv på vinteren er det ikke helt mørklagt på soverommet.
2nj♥ Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Sitter eller ligger i senga og ammer. Gutten er 3,5 mnd. Regner med at vi flytter han på eget rom snart og da kommer jeg til å sitte i en stol der inne og amme han. Har ikke på lys, bare ei lita glipe på døra slik at det kommer litt svakt lys fra gangen inn...
Anonym8579 Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 De første 5 ukene gikk jeg ut i stuen, skrudde på lys og tv og ammet der. hver amming tok bortimot 1 time så derfor tenkte jeg "ja ja, kan jo liksegodt se på tv" hehe, meeeen resultatet var at Mathias våknet helt og var våken fra 03.00 - 06.00 disse 6 ukene, phu, var helt utslitt vi, og tanken slo oss ikke engang at det kanskje hadde noe med lys og tv å gjøre Vel etter 5 uker begynte jeg å ta han over i senga og ligge å amme der (Tok litt tid før ligge-ammingen fungerte) og da sovnet han med en gang etter ammingen Hadde bare på et litet "nattlys". En uke senere var det slutt på nattmåltidene og Mathias sov natten gjennom
the_fat_lady_sang Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 Med første mann satt jeg på stua forann tvn, hun brukte lang tid på å spise, med kun litt belysning i vindue å tvn på uten lyd. Med andre mann er jeg for lat for det, henter hann å legger han i senga å jeg halvsover frem til han spist ferdig da legger jeg han i senga sin igjen.
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 Eg ligge elle sidde i sengå å amme, har dørå på gløtt sånn at d kåmme littegranna lys inn;) Enten så såvne eg mens eg amme han, elle så legge eg an øve i si egå seng ijen ittepå Men eg ser fram t å ikkje amma på nettene lengre;p
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 De første seks ukene satt jeg i sofaen med sopranos på dvd og ammet.. hehe så alle seks sesongene iløpet av denne tiden. Lillesnupp sov stort sett på armen min hele tiden disse seks ukene for hun trivdes ikke alene oppi kurven Når hun ble litt større og enda ammer jeg liggende i senga.. tar henne over i senga mi og legger henne inntil under dyna.. (passer alltid på at dyna ikke rekker henne lenger enn til skuldrene.. da får jeg heller ha en litt kort dyne ) Når hun var mindre hadde hun alltid sin egen dyne oppi senga vår.. Det er så koselig atte.. og jenta mi elsker jo selvfølgelig å ligge kliss inntil puppen til mamman sin. Noenganger hender det vi sovner begge to og hun blir liggende der til morgenen..(ammer kl 3) men somregel løfter jeg henne over i sengen hennes igjen.. Jeg som ikke hadde tenkt til å amme i det hele tatt.. syns det var hysterisk fjas.. Ønsker deg lykke til med ammingen, håper du får det til denne gangen for det er en veldig fin opplevelse som bare blir bedre og bedre, men det er jo seff veldig slitsomt til tider og. Mitt råd til deg er å få en ammehjelper evnt jordmor til å hjelpe deg med sugetaket/tilkobling og ammestilling fra time en!! Jeg fikk dårlig hjelp og hadde et smertehelvete den første måneden.. pga såre brystvorter.. uff det var sååå vondt blødde og svidde. Hvis dette skjer med deg så hold ut og bit tenna sammen for det går faktisk over også blir det veldig koselig etterhvert.
bobby - nr 2 i juli Skrevet 12. mars 2007 #13 Skrevet 12. mars 2007 De første to ukene satt jeg i sengen pga at det gjorde vondt i KS-såret å ligge på siden, men nå ligger jeg på siden i senga og ammer. Går helt fint å amme begge puppene sånn. Vi har sprinkelsenga helt inntill vår seng, og har tatt ned siden på senga, så det er bare å dra han frem og tilbake fra hans til vår seng. Et tips er å legge et lite tisselaken under sånn at man ikke søler melk i hele senga mens man ammer.
nutri Skrevet 12. mars 2007 #14 Skrevet 12. mars 2007 sitter i sengen og ammer. Legger ham tilbake i sengen sin når vi er ferdige. Slår ikke på lys begynnelsen brukte vi en liten nattmp med svak pære, veldig dempet belysning.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #15 Skrevet 12. mars 2007 Ligger i senga og ammer.. Da sovner vi begge to mens vi ligger der og jeg får litt mer sammenhengende natt i forhold til hva jeg gjorde da vi satt oppe..
ScaryMama Skrevet 12. mars 2007 #16 Skrevet 12. mars 2007 Han ligger i sengen vår så da ligger han ved siden av og spiser mens jeg halvsover videre.
Bellen^2 Skrevet 12. mars 2007 #17 Skrevet 12. mars 2007 Vi hadde litt startporblemer med ammingen så de første ukene gikk jeg i stua for å amme om natten. Hadde kun på minimalt med lys så ikke han skulle våkne mer enn nødvendig. Etterhvert som ammingen gikk seg til begynte jeg å amme han i senga. Han sover i en vugge ved siden av senga vår så det var bare å plukke han opp. Jeg liker ikke å ligge og amme, redd for at jeg skal sovne fra han og han skal få dyna over seg, så jeg sitter og ammer og legger han tilbake i vugga når han er ferdig.
hemmeligvemmelig Skrevet 12. mars 2007 #18 Skrevet 12. mars 2007 Legger han i min seng og ammer der. Slår ikke på lyset, og sier ikke et ord, for at han skal skjønne at det er kjedelig om natten. Når han er ferdig legger jeg han tilbake i sengen hans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå