Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vurderer å slutte å amme om ca 2 uker,da er prinsessa 7 mnd.. ammer nå bare 2-3 ganger om dagen, holder på å trappe ned.

hovedgrunnen til at jeg vil slutte helt er at jeg trenger å få min egen kropp tilbake, meg selv tilbake rett og slett.. før jeg ble gravid var jeg nesten alltid glad, sosial, og fornøyd med meg selv. men nå blir jeg sur og meggen for ingenting, og det går ut over samboer, og det sliter veldig på forholdet!! sosial er jeg absolutt ikke,er veldig mye bare meg og jenta mi på dagene..og kroppen er til å spy av, ikke har vi hatt sex på ett år, jeg vil, men ikke han. og kan jo ikke slanke meg når jeg ammer..

jeg VET at mm er best for jenta mi, men det er ikke mye jeg får i henne av melk i det hele tatt,hun liker mye bedre fast føde.. viss hun hadde vært veldig glad i melken så hadde jeg jo ikke sluttet.. vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. har sååå dårlig samvittighet, men jeg begynner å bli skikkelig deprimert! hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan slutte å amme:) Og det helt uten å måtte forklare deg for hvorfor du ønsker å slutte.

Gi jenta di flaske med mme, samtidig som du gir frukt, brød, grønnsaker, middager osv. Det er viktigere med mamming enn amming.

Jeg måtte gi mme fra første stund og min gutt er glad og frisk. Ingen grunn til dårlig samvittighet.

Skrevet

hvorfor kan du ikke slanke deg om du ammer - så lenge du ikke sulter deg eller trener for hardt er ikke det farlig ;-) _Les på ammehjelpen.no

Og du må jo ikke slutte helt - en liten oppmuntring ang når melken blir mindre :- antistoffene blir svært konsentrerte og dermed er den ekstra sunn!

Men er du sikker på at det er ammingen som gjør at du er sur og meggen - kasnkje dete r andre ting som må ordnes opp i og??

Man blir sliten av å ha barn - og jeg tror kanslje ikke du blir så gladere om du slutter - siden du ikke ammer så mye lengre.

Jeg bestemmer IKKE hva du gjør, det er du som bestemmer, og at man ikke er komfortabel med ammingen er godkjent grunn for å slutte.

Så prøv å finn ut hva som er hva- prøv å gå ned noen kilo med fornuftig kosthold og trening... etterhvert finner du nok tilbake til deg selv.

Prøv å overrask samboeren din med noe positivt - kanskje han får lyst igjen?? _ Men prøv å finn ut hvorfor han ikke vil._Er det sikkert at det har med kroppen din å gjøre da? Kanskje det er andre ting som tynger han som gjør det??

Lykke til

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...