♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Er det trygt å ut å fly..? Jeg er foreløpig i uke 15(bim)...Skal reise 1.april og 27.april.. Jeg har ikke hatt blødninger eller andre komplikasjoner tidligere.. Skal heller ikke til legen før jeg drar, ikke jordmor heller..
Nenya^juni2010 Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Jeg har allerede flydd mange ganger med siden jeg ble gravid første gang i uke 15, sist siste torsdag og neste gang på torsdag som kommer.. Er i uke 27.. Går helt fint:) Blir fortere sliten når jeg står i boarding kø og slik da, men det er jo bare å sette seg litt:)
m den lille Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Jada, fly er ok. Du kan fly utenlands ut 6. måned, etter det ønsker ikke flyselskaper å ta ansvar for deg i tilfelle du skulle finne på å føde i lufta. Innenlands kan du fly lenger. Hvis flyturen er lang, kjøp de der ekle stramme sokkene på apoteket (for å forhindre blodpropp, er det ikke det?), drikk masse vann da du blir ekstra dehydrert på flyturer, og ta et par gåturer i midtgangen i løpet av turen. God tur!
Nenya^juni2010 Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Kan man ikke fly utenlands etter 6mnd?? VI hadde tenkt oss til Danmark en tur ca 6 uker før termin, sjekka sas sine sider. Der sto det at man kunne fly inntil 4 uker før termin så lenge ikke hver fly"etappe" var på 2 timer...
MathildeC Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Jeg flyr stadig vekk, det skal ikke i utgangspunktet være farlig selv om det selvfølgelig kommer an på den enkeltes helse, gener etc.. noen er jo mer disponert for f.eks blodpropp enn andre. Selv vet jeg ikke hva jeg er eller ikke er disponert for, og velger å fly når jeg trenger det. Har vært på ferie til New York og England og rundt omkring i Norges land så langt :-)) Hvor lenge man kan fly før fødsel kommer an på det enkelte flyselskap, sjekk under betingelser. På Norwegian tror jeg man kunne fly innenlands (hvis turen var under 2 timer) fram til to uker før fødsel f.eks. Ofte kan man fly nærmere fødsel enn f.eks 4 uker så lenge man har legeerklæring på at man har helse til det.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. mars 2007 jeg vet at etter uke 38 er det stopp for utenlandsreiser..
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. mars 2007 Oki:) Jeg har ikke bekymret meg for det med flyreiser før nå nettopp..Men er jo bare litt redd for den lille bebisen:)
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2007 oooopsiii. innenlands kan en fly fram til uke 38..utenlands(lange turer) kan en visst fly fram til 2 mnd før fødsel...slik var det vettu:)
fellesferiebarn & novemberbarn Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 Her er det veldig forskjell fra flyselskap til flyselskap. Du må nesten sjekke opp med flyselskapet du skal reise med.
*RutIetutt* Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 Joda, men kan fly utenlands etter 6 mnd - kommer litt an på flyselskapet, men stort sett er det ingen begrensinger på å fly frem til uke 36. Jeg skal selv fly til Gran Canaria i uke 31-32 med SASBraathens.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 12. mars 2007 det avhenger av flyselskap..men jeg behøver ikke si at jeg er gravid... Skal selvfølgelig ha med meg papirene mine, men trenger vel ingen attest fra lege?? Er vel 17 uker og 21 uker på vei på mine 2 reiser...
*RutIetutt* Skrevet 12. mars 2007 #12 Skrevet 12. mars 2007 Var å snakket med legen min om dette i dag - eneste du behøver er å ha med deg helsekortet (det sjemaet en skriver alt som har med svangerskapet å gjøre) og/eller en bekreftelse fra legen om når du har termin - sånn at du ikke står der og ikke får fly fordi de tror du er fødeklar...men det er uansette neppe et problem i uke 17 eller 21;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå