Gjest Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Stakkars gutten min (16 mnd) hadde først diare i 1 uke. Var frisk i 4 dager også var det på`n igjen i går. Noen som har opplevd det samme?? Han har ikke feber og spiser\drikker som normalt og er i godt humør. Men det er bare den helv........bæsjinga. Er selvfølgelig nødt å hodle han hjemme fra bhg så han ikke smiter de andre barna. Men begynner å bli litt utolmodig her ja. Kan det være tannframbrudd som er årsaken til diareen?? Har noen hatt diare så lenge før??? Mange spm, håper noen har svar
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 tror du bør gå til lege med gutten din. småen min hadde diare i 5 uker i strek. gikk til lege etter tre og da var det rett før hun måte ha blod overføring. måtte gå annenhver dag til basjen var normal for å sjekke blod prosenten hennes. hun og spiste normalt og var feberfri hele tiden men kroppen fikk ikke tatt den næringen den trengte. en uke etter at basjen ble normal var blodprosenten oppe på det normale. var foresten ikke smitsomt
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Hva ble gjort hos legen? Fikk hun noe medisin eller gikk det bare over av seg selv??
Tante Tussi Skrevet 13. mars 2007 #4 Skrevet 13. mars 2007 Hei, har selv en sønn på 1,5 år som har hatt diare/løs avføring i 3 uker. Han spiser og drikker som normalt, og formen er det ingen ting å si noe på. Var hos legen etter 1 uke, og fikk beskjed om at dette skulle gå seg til av seg selv. Det var ikke uvanlig at man kunne ha diare i flere uker. I går ringte jeg legen igjen, og fikk som svar at så lenge avføringen var vannaktig var opptil 4 bleier per dag ikke unormalt (så lenge gutten var i fin form ellers). Jeg skulle fremdeles ikke bekymre meg. Fikk også beskjed om at jeg kunne sende ham i barnehagen, så lenge barnehagen selv tillot det. Jeg snakket med barnehagen, og de syntes det var helt greitt at han kom, siden legen hadde sagt det og siden det ikke feiler ham noe formmessig. Jeg er usikker på hva som forårsaker den langvarige diareen, men han har i denne 3 ukers perioden fått en hjørnetann nede, og han har tidligere reagert med løs mage når tennene har brutt ut. I tillegg har jeg gitt ham godt med eplejucie for å få i ham nok med drikke. Dette fikk jeg vite i går ikke var så veldig lurt da eplejuice kan være en medvirkende årsak til diare ...... Jeg har forresten fått flere tips som kan bidra til å binde avføringen: dra på helsekostbutikk og kjøp Bio-Care. Har hørt veldig mye positivt om det, og jeg prøver det selv nå. I tillegg fikk jeg beskjed av legen om å gi loff istedet for grovbrød, og evt. prøve med blåbærsaft. Alt dette skal være bindende midler.
mamma :-) Skrevet 13. mars 2007 #5 Skrevet 13. mars 2007 Min pike på 18mnd startet med oppkast 1.dag og hadde diare en uke. Hold ham hjemme til han får nogenlunde fast mave. Sikker på at det kan være tenner. Min tulle har slitt veldig og det har nå kommet hjeksler. Veldig forskjell på barn og det å få tenner. Eldste min merket jeg ikke en tann.Stikk motsatt av hva vi nå opplever. Ganske slitsomt men er vel over det værste nå får vi håpe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå