Gå til innhold

Hvilken vogn anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i midten av august, og prøver å navigere meg i jungelen av ulike barnevogner. Men må si at det er lett å bli forvirret! Det er sikkert mye som også er en smakssak. Hittil har jeg tenkt som så at de viktigste kravene er:

1 - at bag'en er stor, pga trilling vinterstid. Men den eneste store jeg har funnet er Basson Roma. Finnes det flere? Eller er dette 'overkill' i størrelse? Hvor stor plass trenger en 5-7 mnd baby midt på vinteren? Det er jo både voksipose + mye tøy som må på regner jeg med...

2 - store hjul pga det samme som over. Regner med at det blir slossing mot snebelagte fortauskanter og 'gratis' trening av overarmene :)

3 - At det er en hard bag som kan løftes ut, slik at barnet kan sove i denne i starten, samt at det er lettere å ta den ut/inn av bilen.

Hva synes dere om denne 'krav' listen min? Høres den fornuftig ut? Siden jeg hverken har erfaring med vogner før, eller har den store oversikten over hvilke vogner som finnes, setter jeg STOR pris på råd og tips...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du ønsker deg en duo vogn, siden du vil ha stor bag. Da ville jeg kikket på Simo eller Emmaljunga. Emmaljunga DUo Edge har en helt nyydelig bag, men er ikke så fornøyd med sportsdelen- synes den er litt kort. Ellers er Simo kjempebra. Jeg har begge disse vognene, og er storfornøyd! Simo har vi i kombi, og i den hadde junior faktisk god plass med voksi. Men han er født seinere på året, så du trenger kanskje større bag.

Skrevet

Jeg ville anbefale Simo. Jeg har en slik, og er kjempefornøyd. Prinsessen min er født i oktober, og det har ikke vært noe problem med plass ennå. Jeg bruker saueskinnspose i bagen. Men det som er så greit er jo at når bagen blir for liten så man man bare legge posen i sportsvogn-delen, og så går det fint en god stund til. Jeg er også fornøyd med fjøringen....veldig myk og god å kjøre. Det eneste er at den er litt tung, men det merker man bare om man skal bære den eller evt ta den opp en lang trapp.

Om man kjøper ny vogn,så anbefaler jeg også å kjøpe reversibelt understell, slik at du slipper å ta av bagen om du f.eks vil snu vognen i forhold til solen. Man bare vipper håndtaket over bagen, og vips så går du "bak" bagen istedenfor.

Skrevet

Jeg vil anbefale Simo duo eller Emmaljunga duo. Vi hadde Basson til storesøster, og aldri mer. Elendig kvalitet.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi har også termin midten av August. Med samme ønsker/krav som deg endte vi opp med Simo Duo. Vi kjøpte den på BabyShop til drøyt 2000kr avslag fordi vi kjøpte fjordårets modell. Ser ikke tilbudet på siden deres nå, men veit det var et tilbud som varte frem til det var tomt så det er jo eventuelt bare å ta ringerunden. Vi har fått høre fra alle at vi gjorde et godt kjøp (pris)

Ring eventuelt direkte til Simo og hør om de vet om noen som har tilbud.

Simo har en positiv ting til som veide tunkt for oss....den er norsk :)

(Jada vi er patrioter)

De fleste jeg har snakket med sier at når ungen er omkring 8 mndr vil den ikke ligge mer så da må man uansett over i sittevogna... men da er vi jo kommet ut i slutten av vinteren. Kjenner en med en unge på 8 mndr og ca 10 kilo og han hadde fin plass i baggen til alle klær og poser og alt ;)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi har også termin midten av August. Med samme ønsker/krav som deg endte vi opp med Simo Duo. Vi kjøpte den på BabyShop til drøyt 2000kr avslag fordi vi kjøpte fjordårets modell. Ser ikke tilbudet på siden deres nå, men veit det var et tilbud som varte frem til det var tomt så det er jo eventuelt bare å ta ringerunden. Vi har fått høre fra alle at vi gjorde et godt kjøp (pris)

(Jada vi er patrioter)

De fleste jeg har snakket med sier at når ungen er omkring 8 mndr vil den ikke ligge mer så da må man uansett over i sittevogna... men da er vi jo kommet ut i slutten av vinteren. Kjenner en med en unge på 8 mndr og ca 10 kilo og han hadde fin plass i baggen til alle klær og poser og alt ;)

Gjest Ut på tur
Skrevet

(Jada vi er patrioter)

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg har også termin i aug, har bestemt meg for simo`s kombivogn. Bag med voksi blir nok litt trangt, men enda noen mnd til dette tas i bruk. Barnet kan da ligge i sportsvogn dele med pose. simo vognene er de eneste som er vind og vanntett. 2007 mod kan man også velge farge på stoffet på baggen og sportsdelen. stilig.

• 2 uker senere...
Skrevet

har termin i midten avc august eg og å me ska ha simo duo vogn pga den goe store bagen me plass te både unge å sovepose:)

Skrevet

emmaljunga duo edge har god plass og er en stødig og fin vogn

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg skal kjøpe emmaljunga duo edge i mørk blå:) skal hente den allerede om 3 uker pga det har vært problemer med distrubutøren til emmaljunga. Men jeg er bare glad jeg fikk tak i vogna=) Her i byen var de helt fri, så må reise en annen plass:)

Skrevet

jeg skal oxo ha emmaljunga duo edge, men i racing red.. og det er fordi systua til emmaljunga har brent ned at det er problemer med levering etc... så jeg hadde bare flaks at distributøren i norge hadde fått en avbestilling på fargen jeg ville ha, ellers måtte jeg tatt det butikken hadde på lager, og tror det var bare svart.. vært i butikken og prøvd og prøvd, men dette var vogna jeg bare måtte ha :))

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg har kjøpt teutonia spirit s3

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg må også henge meg på EmmaJunga Edge Duo anbefalingen. Har akkurat kjøpt meg den selv - føder i slutten av oktober - og nigleder meg til å bruke den! Stor, stødig og god. Kjøpte den hos Katti's Babyshop i Strømstad og sparte nesten kr. 1.500,- på samme vogn i Norge (litt prisforskjell + stor valutaforskjell). God shopping! :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvilken vogn anbefaller dere til et vinterbarn ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...