Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg ikke som en ung mor mer jeg, begynner jo å bli gammel med mine 22 år ;) Mami20 kaller meg gamla nå, hehe ;) Og svigermor!!! Takk skarru ha Mami ;)

Har dette med ung mor noe å gjøre med stedet man bor? Lite sted mot storby f.eks....? Er liksom blitt " så vanlig " at unge jenter på 17-18 år blir mødre nå, at jeg på 22 år virker gammel ;)

Er det blitt mer vanlig og " akseptert " med unge mødre nå, enn for bare 4-5 år siden? Merker i allefall at etter jeg ble mamma selv, så har jeg fått opp øynene for andre unge mødre, og det er jo mange!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja jeg er jo 20 og får beskjed om at jeg er vel ikke noen ung mor...

Skrevet

Jeg blir snart 21, å har ei datter på 2 år og 5 mnd :)

Fikk dattra mi like etter jeg ble 18 år gammel..

Bor i Trondheim da så her synes jeg det er en god del

unge mammaer, feks helt ned til 15 -16 år .. Legger merke

til det ja =) I mitt 86 kull er det også mangemange mammaer =)

Men 22 år.. hm synes det går under ung mamma =)

Skrevet

Jeg er 22 og har en jente på 3,5 år.

Alle rundt meg får jo helt sjokk når jeg sier jeg har barn

De syns jeg er fyrktelig ung og tror jeg tuller og sånn

Jeg bor utenfor oslo hvis det har noe å si da.

Skrevet

Selv har jeg 4 gode venninner som er 85-modeller som har blitt mamma, og barna våre er fra 7 mnd - 16 mnd :)

Skrevet

Jeg syns det har eksplodert med unge jenter som blir gravid bare det siste året, jeg.

Når jeg gikk gravid (2004) så hvisket og tisket alle om meg. Det gikk rykter om både det ene og det andre, og alle visste det.

Dette var liksom stort. Alle stirret. Skikkelig åpenlyst.

Mens nå syns jeg det virker som det er akseptert i mye større grad. Det har blitt mer normalt rett og slett.

Skrevet

her på oslos veskant er det IKKE vanlig å være ung mor, tror jeg så og si er mutters alene. har bare inntrykk av at folk får barn senere og senere jeg, men kan jo være forskjell fra hvor i landet man bor.

Skrevet

vår generasjon (/vårt 5-10år) er faktisk litt mot strømmen på alder når vi får barn. Husker ikke hvor jeg leste det, men vi (som er født på 80-tallet) er den første store runden der kombinasjonen utearbeidende og skillsmisse gjør seg gjeldende. Var på 80-tallet trenden å få barn senere startet og vi som er barn av 10året ser at det ikke bare hadde positive sider. Mange jeg har snakket med vil gjøre andre prioriteringer enn det deres foreldre gjorde, f.eks prioritere familie like høyt som utdannelse og penger osv. I tillegg er det mange andre faktorer som bosted og miljø rundt osv, men vi blir bare flere og flere som får barn tidlig.

At det er flere og flere 15-16åringer som får barn er faktisk en liten trend også, spesielt i enkelte miljøer på enkelte skoler osv. Snakkes med ei venninne av meg for noen dager siden og på 10ende trinn der hun jobber som vikar nå er 7 av 20 jenter gravide. Alle har fått info om overgangsstønad osv fra noen som er et par år eldre og de har derfor gått inn for å bli gravide for å få et år fri fra skole. Ja det er feil prioritering delux, men de legger overhode ikke skjul på det. Og alle sier at de ikke vet hvem faren er evnt de vil ikke ha noe med faren å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...