Gå til innhold

Noen som har hatt nattavvenning uten smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjorde dere det?

Småen her nekter smokk og er avhengig av pupp for å sovne, noen som har noen gode råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gikk så lekende lett her at jeg vet ikke helt om jeg har så mange råd...Men,

Vesla her også bruker ikke smokk og får pupp før hun sovner. men da vi bestemte oss for å avvenne (7 mnder) så satte vi en grense på kl halv fem første natta. Dersom hun våknet før halv fem skulle vi bare legge henne til rette i senga og ikke ta henne opp for mat.

Det gikk overraskende bra! Hun våknet som nettene før mange ganger den første natta. Vi la henne til rette i senga og hun sovnet etter litt sutring. Natta etter våknet hun to ganger, men sovnet lett etter å ha blitt lagt til rette. Etter det har hun sovet alle netter uten pupping eller smokk... Og grensen for å komme opp er gradvis skjøvet fra halv fem til sju.

Det viktigste er at du har bestemt deg helt før du setter igang. Da er det lettere å være konsekvent! Er du ikke konsekvent skjønner ikke barnet hvordan det fungerer...

Skrevet

Tar han flaske da? For jeg begynte med å avvenne puppen først, fordi det er jo ofte mye av kosen også. Så da fikk hun først flaske på natta en periode. Så når hun ikke var så puppesyk lenger så avvente vi flaska. Hun var da ca 7mnd.

Begynte med at vi var sikre på at hun spiste nok på dagen og satt først natta fra 23 - 06. I det tidsrommet ble hun evnt. tilbudt vann, tok henne ikke opp, men var der inne om jeg følte det var riktig. Gikk veldig bra og den tredje natten sov hun hele den perioden.

Da begynte jeg å vende henne til at natta var fra hun la seg kl 18 - 06, hun fikk ikke mat før 6...og det var heller ikke noe problem. Selv om jeg trodde det skulle bli myyye styr.

Jeg bruker babysafe da, hun roer seg i den.

Nå sover hun fra 18 - 7/7.30 ca hver natt og er 8mnd.

Jeg vil ikke kalle det skrike kur fordi hun skrek ikke, bare sutret. Man må lytte på barnet og høre etter.

Hun har ikke noe smokk, koseklutt eller en tommel, stryker henne bare på kinnet og synger litt om hun trenger å roes:)

Skrevet

vi har hatt det, og det gikk overaskende bra:-) han sov hos mamma og pappa en helg, så sprengpuppen min hadde fått roa seg litt.. har alltid vært lettere å få han til å sove der, da han vet det ikke er pupp å få..

første kvelden hjemme sovna han etter to min med hysjing og bysjing mens pappan holdt ham. la han sovende inn i senga si. sov en halv time, og skrek litt, og sovna fort igjen. men når klokka ble 3 nekta han å sove lenger. han var kjempe trøtt. da var det skrik helt til klokka ble 6, da gikk jeg å varma flaske til han. den slukte han, og sovna ved flaska, og jeg bærte han i senga si.

andre kvelden sovna han med en gang mens jeg holdt ham og la han inn i senga si. og da sov han hele natta. han våkna når sambo sto opp kl 6.30. fikk flaske, og sov til 8.30. og sånn har det vært en uke nå:-)

noen kvelder tøyser han litt, men det har gått greit syns jeg!

lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...