stima Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Har vært på en svangerskapskontroll og på ul idag..Jeg får ikke tilbud om jordmor kontroll, fordi det er så fullt i trondheim..og da er jeg litt usikker fordi jeg føler ikke at jeg får den infoen jeg trenger.
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Hei, tror det er i uke 24... Det var iallefall jeg. Hvis du ikke har tilbud om JM så må du få deg time hos legen. Kjedelig å gå rundt å føle at du ikke har nok info...!
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Rundt uke 24. Jeg var til kontroll i uke 12, så UL i uke 19 og så til kontroll igjen i uke 24. Nå skal jeg på ny kontroll på tirsdag og det er første hos jordmor.
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Hei Stima Jeg var på 1.kontroll i uke 11.. også skal jeg tilbake i uke 24... for meg og virka det lenge til.. men nå begynner det å nærme seg. men du kan jo alltid ringe fastlegen din hvis det er ting du lurer på osv ettersom du ikke går til jordmor.. jeg går heller ikke til jm.. men jeg har heller ikke ringt fastlegen min.. åssen gikk det på ul idag da ? alt bra med den lille ?
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 jeg er inne hver mnd på kontroll til jordmor....
ninen Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Jeg hadde første kontroll i uke 11/12 hos lege,så ca uke 17 hos lege, uke 18/19 UL og ca uke 14 skal jeg til jordmor...Synes det er greit å bli fulgt opp ca hver femte uke. D er jo ikke mye som sjekkes hver gang, men litt trygt når man er førstegangsfødende vertfall :-) Lykke til! Gi beskjed til fastlegen din at du ikke får jm og vil gå oftere til han/henne, hvis du vil d..
m den lille Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 Hvis du syns det er lenge å vente kan du ringe enten lege eller jordmor. Ukene for kontroll er ikke "satt i stein"; det er viktigere at du føler deg trygg og at du får den info og hjelp du behøver. Det er mye færre svangerskapskontroller nå enn før, så de fleste JM eller leger forstår at man gjerne vil bli sett litt oftere - det spørs jo på person til person. Jeg må se lege ofte pga sykemelding, så jeg får prata litt om graviditeten min hele tida. Ellers hadde jeg fått ekstra JMtime. Veldig rart at du ikke kan få JMtime - er det overalt i Trondheim? Trodde de var nødt til å tilby deg det. Det er jo absolutt ikke bra av kommunen! Fy Trondheim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå