♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 blir det teit hvis jeg har barndåp kun i kirken? da mener jeg at jeg ikke kommer til og ha noe selskap etterpå? kommer ikke til og be mer en ca 12 stykker så det blir ikke noen svære greier.. problemet er at jeg har så dårlig råd at jeg har rett og slett ikke råd eller plass hjemme til og ha folk og kjøpe inn mat/drikke/pynt osv... hva mener dere? blir jo kun di nærmeste som kommer...di som bor i nærheten..
vimsen Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Det er sikkert greit. Jeg synes det er fornuftig å ikke la seg presse til å ha et stort og påkostet arrangement når man ikke har økonomi eller plass til det. Men jeg hadde nok invitert de aller nærmeste hjem på kaffe og kake etterpå slik at det blir en hyggelig samlingsstund. Det er slett ikke nødvendig med tre retters middag eller masse pynting, men tror nok de fleste hadde satt pris på en kaffekopp etterpå. Og kaffe, enkle rundstykker med ost og skinke og en liten kakebit trenger ikke bli så dyrt. Lykke til med dagen uansett hva du bestemmer deg for!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Hadde det ikke vært for at all vår nærmeste familie var så mange, hadde ikke vi heller blitt så mange!! (skilte foreldre begge to-altså dobbelt opp uansett) Synes ikke det er teit i det hele tatt. Du kan jo spørre noen om de vil lage kake, og bare stå for kaffe, te og evnt litt brus selv, det trenger ikke bli dyrt i det hele tatt... Kanskje bare noen 100-lapper... Da trenger du ikke kjøpe inn til pynt..
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Jeg forstår deg veldig godt og synes det er helt greit at det ikke er noe mer. Det er sikkert noen som synes det er "teit", men personlig synes jeg alt for mange gjør ting man tror familien og samfunnet forventer av en framfor å følge eget hjerte - og lommebok!
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Må jo ikkje ha selskap, det er ingen FASIT når det gjeld dåp. Og det er jo handlinga i kyrkja som er DÅPEN, ikkje selskapet etterpå. Men kanskje ei lita samlingsstund heime med kaffi og kaker, det er sikkert nokre som kan ta med ei kake eller to - treng jo ikkje vere noko meir eller veldig pynta. Gjer det du føler for!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Vi hadde navnfeste, og ikke noe selskap etterpå. Slet økonomisk. men om det er noen som har plass¨, så kunne du jo ha det hos dem, ha koldtbord og få alle til å ta med etpar ting. Tror ikke noen ville bli fornærmet på det:) Tror nok de bare synes det er koselig å kunne gjøre noe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå