wirm Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 min lille pode på elleve mnd liker ikke kumelk. jeg har nemlig sluttet å amme og tenkte at jeg kan sakte begynne å introdusere han for melk. har prøvd i 5-6uker, nesten hver dag...han bare brekker seg! åssen skal jeg få i han kalsium? han får veldig løs mage av yougurt...
yasmina Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Min liker heller ikke kumelk, men vi gir youghurt og Biloa istedet. Har du prøvd flere typer youghurt ? Drikker han mme ? Da kan du evt blande det ut gradvis.
wirm Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2007 om han drikker hva? har prøvd ulike typer, men syns kanskje at han reagere på det meste, med tynn avf. godt å høre at det er flere som ikke liker melk. jeg trodde ikke så små barn ikke liker ting...iallefall ikke melk!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Men tok du er gradvis overgang? Pumpet deg og blandet 50/50 med kumelk i et par uker? Om barnet ikke liker kumelken så er det ikke så mye å gjøre. Småen min har tatt sin tilvenning gradvis. I begynnelsen gikk det bare ned en liten slurk av kumelk. Det var først flere mnd etterpå at han begynte å drikke et helt glass. Har hørt om flere som har god erfaring om å varme melken. Ellers kan man gi annen mat tilsatt kalsium. Grøt,ost,hvit saus osv. Selv barn med melkeallergi klarer seg bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå