Gjest Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 hei.leste det du skrev.jeg følte det bare sånn.vil jo at alle skal ha det bra,ha det morro.så begynte jeg å tenke,og det kom innmari mye rart der oppe...om flere ting.vi har ikke fått hjelpen vi har krav på,ingen av oss.derfor var det godt å få skrive litt i går.skriver masse med idefix.den mobilregninga får jeg dekke tror jeg,hehe...rekner med dette rundt lille vennen vår får etterspill,i høy grad.bare vi får starta i rette enden.det foreldrene har opplevd,og vi,skal ingen fler trenge gå igjennom.derfor skal vi sloss mot alle som trampa på di unge.derfor har jeg ikke buklanda ennå.jeg er ennå i kamp.kroppen er klar til å ta di som har knust di to unge mer enn di allerede var.derfor ville jeg inn hit.for å få tankene på andre ting.få eksistere litt.dagen kommer vel når jeg møter veggen,men siden jeg ikke vet når det blir,så sitter jeg ikke å venter på den ;o) å ja,slike små ting som det å rulle rundt,er en god ting nå.vi holder øye med han alle sammen.men sover på natta nå.det som skjer,det skjer.vi kan ikke råde over det. ble langt,men siden det er meg dette,som er kjent for lange innlegg,hehe...så tilgir du sikkert..;o) klem
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 Det er godt å se energien din!!! Den er sterk den, det merkes på det du skriver og driven du har:-)) Det er godt å kunne kjenne styrken man har i seg, for det har du virkelig. Og vi får hjelp fra englene våre, det må vi aldri tvile på:-) Godt at du sover på natten nå, det er viktig med hvile og søvnen gir nye krefter:-) Forstår at det er en kamp som må fightes for de unge, men ikke ta hele kampen for dem, de må få stå i sitt de også kjære deg. Vet vi mødre har lett for å ta på oss ansvaret, men noen ganger må vi slippe opp litt.......Du har virkelig vist deg som en enorm ressurs for både dem og oss her inne i denne tiden som har gått, du har vært sterk!!!!! Lykke til!
♥Snulder Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Jeg skjønner at du kjenner Tigermamman inni deg frese og klore!!! Det er slik det skal være! Men kanskje det er god terapi for de unge å få tatt fatt i urimeligheter som skjer mot dem akkurat nå. Få ut litt frustrasjon og sinne!!!! Nå vet ikke jeg hva de blir usatt for, men kjenner jeg blir sint på deres vegne!! Kan ikke andre la dem være i fred med sorgen sin akkurat nå???? Det er så mye ondskap der ute i verden.... Det er i tøffe perioder i livet man finner ut av hvem som er venner og hvem som er fiender!
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 føler meg slett ikke sterk.men må stå oppreist for di andre.jeg har mest lyst til å glemme alt,men kan ikke.dette er virkeligheten.fikk den smelt i oss brutalt.å alt etterpå har trødd oss lenger ned enn godt er. vi er flere som skal hjelpe di.flere har tilbudd sin hjelp.vi takker ja. en eneste har stått til tjeneste døgnet rundt,hele tia,gjort alt han kunne denne vonde uka.han er gull verdt for oss.han skal kjempe med oss. å han har ikke trengt det,men gjorde det alikevell.enestående er han. vet vi blir passet på jeg.derfor har jeg en god følelse også. di unge er sterke,di er bittre,og vil at dette skal ordnes opp i,slik at det ikke skjer igjen.at andre slipper å oppleve det samme.di som skal komme inn i en slik hendelse,har aldri kommet.det er for jævlig,rett og slett.slik skal ikke skje.det skal vi ordne opp i,og mere til.
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 snulder du aner bare ikke hvordan di har blitt behandlet.å det hele veien.ikke bare her,men også ang andre ting.det er overtramp,det er bare ikke ord for det.at di henger i hop,skjønner jeg ikke.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Jeg tror jeg forstår noe av det du nevner. Har en opplevelse i nær relasjon hvor de pårørende og de rundt var de eneste som IKKE fikk tilbud om krisehjelp! Hun som hadde ansvaret for barna( hvor den ene døde og den andre såvidt overlevde) fikk all støtte (og det er fint), skolene i området der barna var bosatt fikk tilbud (selv om ingen av barna hadde noe connection til skolemiljøet fordi de var yngre), kollegene til mor fikk tilbud, mens foreldrene fikk krisehjelp på Riksen, men familie og venner ellers fikk ingen tilbud! Heller ikke fikk foreldrene tilbud fra bostedskommune og det er kritikkverdig!!! Blås ut sinne og aggresjon, det er godt, og det er også terapi. Det er mange faser man skal gjennom. Det viktigste er fremover at de unge får god hjelp, så ikke bitterheten setter seg fast for godt!
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 ja,her fikk man ikke høre fra noen.hun ene viste ansikt,siste dagen... vi som familie er mer til hjelp enn noen.men det er ikke bare dette,det er mye mer.slike ting som man aldri vil komme over.aldri glemme,aldri tilgi.det er det vi skal ta også.slikt skal ikke skje.å bitterheten blir der,men di er så voksne at di klarer seg.det vet jeg.men man skal ikke oppleve slikt når man mister sitt aller kjæreste i verden.ingen skal det.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 Det er trist at ikke vi har kommet lenger her i landet...... Det virker som om kriseteam funker best i teorien. Er ikke første gangen dette skjer dessverre! Godt dere stiller opp, uansett!
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 dette landet er en vits.ingen er her,når man trenger det. å her er det liksomteam.det er en vits.er ikke første gang,men skal bli siste gang hvis vi får bestemme.
Blomman Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 Huff så kjedelig når ikke det er noen til å hjelpe skikkelig! Jeg mistet min fra brått av hjerteinfarkt da jeg var tretten...... Men vi fikk heldigvis en kjempeoppfølging av diakonen i kommunen vår. Første tida var han ofte besøk og snakket med oss, han fulgte oss opp med besøk i ca ett år-jevnlig. Og jeg vet han var tilgjengelig for oss senere og når vi trengte ham. Sammn med ham fikk vi bearbeidet tingene. Har mye å takka ham for. Det er 17 år siden -og kanskje jeg skulle sendt ham den takken (Det burde jeg virkelig!.) Uten hans hjelp vet jeg ikke hvirdan det hadde vært idag.13 år er en vansklig nok tid spm det er. Jeg hadde og fantastiske lærere på skolen. En dag på skolen knakk jeg sammen- tre år etter - men en en observant lærer forstod... selv etter lang tid - det gjorde godt at noen skjønte det før jeg selv fortalte hva som var.... Så ta imot den hjrepen dere får og som dere ønsker, men si og fra når det nok..... Og det er sterkt at dere kjemper for rettferdighet og hjelp! Nok en gang klemmer fra
Blomman Skrevet 12. mars 2007 #12 Skrevet 12. mars 2007 ...ble litt feil den siste setningen.... Mente å si at det var flott med denne ene som har stilt opp for dere døgnet rundt når ikke hjelpeapparatet som burde vært der ikke finnes. Og at dere tar imot hjelp fra dem som tilbyr, men og at dere sier fra om for mange bryr seg med dere ( f eks at nå vil du bare dibbe med oss som vanlig - den tar jeg da!) Håper du skjønner hva jeg mener da.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå