Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #1 Skrevet 12. mars 2007 Har lagt merke til at i barnehagen der snuppa går så er det veldig mange hjemmeværende mødre som likevel har fått inn ungene sine i barnehagen. Hva er logikken når de likevel er hjemme??? Jeg er i full jobb og fikk IKKE plass til min unge. Det provoserer meg.
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 12. mars 2007 #2 Skrevet 12. mars 2007 De vil sikkert det beste for barna sine de og:) og jeg tror barn har godt av å komme seg ut og leke med andre barn og utvikle det sosiale:)
bobby - nr 2 i juli Skrevet 12. mars 2007 #3 Skrevet 12. mars 2007 Tror ikke om man er i jobb eller ikke er et kriterie for å få barnehageplass. I Trondheim er det i alle fall en liste med kriterier for prioritering, og der er det sånne ting som barn med funksjonshemming, søsken av barn som allerede har plass, alle 5-åringer som ikke har plass osv. Står ingenting der om foreldrene sin jobbsituasjon.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #4 Skrevet 12. mars 2007 Har du snakket med disse mødrene og VET med sikkerhet at de går hjemme? For det er veeeeldig mange mødre som ikke jobber 100%, som jobber skift og det kan dermed se ut som at de er hjemme, som kanskje er gravide og sykemeldt eller hjemme i barselperm. Syns ikke du skal ta slike forhastede slutninger før du har hele fakta. Og som hun over meg sa så har jo barn godt av å gå i barnehage for å utvikle seg sosialt.
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #5 Skrevet 12. mars 2007 Jeg kommer nok til å være en av de mødrene du tror du er sinna på,det gjelder faktisk pappaen også! For vi jobber begge kveld/natt så heeeeele dagen går vi bare hjemme og later oss. (evt sover ut etter en lang natt på jobb, du kan velge...)
belli72 Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Sikter du til mødre som har barn i barnehage mens de er hjemme i fødselspermisjon med yngstemann????
Kjærlighet <3 Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Jeg hadde jenta mi i halv plass mens jeg var hjemme i permison med minsten. Eldste var halvannet år når hun begynte der. Har null dårlig samvittighet for det:-)
turbogutt Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 Jeg er i grunn litt enig med deg jeg HI. HI nevnte faktisk de som var hjemmeværende. Hun sikter helt sikkert til de som IKKE har jobb.Og ikke de som sover ut etter en lang nattevakt, eller er sykemeldt...det tror jeg vel dere andre skjønte også! Det er jo faktisk veldig mange i dag med god råd , og som velger å være hjemmeværende. Da er det jo litt frustrerende å se at de får plass før en selv som sliter å må på jobb. For er man så priviligert å god økonomi så man ikke trenger jobbe, så syns jeg man burde ha barnet hjemmet enliten stund til. Før de er to-tre år har de bare godt av å være hjemme med mamman eller pappan sin. Det er iallefall min mening
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 Hoved innlegger her! 1) Jeg kjenner mange av disse damene og VET at de ikke har noen som helst slags jobb. 2) Ingen av dem er i barselpermisjon, sykemeldt eller jobber nattevakter. (Hallo, jobber man nattevakter er vel barnehageplass et must? Det er jo den aller mest slitsomme arbeidstiden.) 3) Det er sånne som går hjemme ALENE uten barn og ikke gjør en damn shit. Spurte hun ene (kjenner henne) hva hun skulle gjøre når hun kom hjem og da sa hun at hun skulle legge seg og SOVE!!!!! 4) Jeg er i fødselspermisjon selv for tiden. Har en baby og en aktiv og trassete 2åring som jeg hjerne skulle hatt i barnehagen. Er dødssliten pga nattevåk og dessuten trenger 2-åringen å ha noen å leke med. På en dag som denne hvor jeg er dritsliten, provoseres jeg av disse mødrene som tar opp plasser fra de som virkelig trenger det. Og ja, barna deres har sikkert behov for å gå i barnehagen, men på full plass??? Og når de bare er 1-2 år?? Kunne svært gjerne tenkt meg en deltidsplass til min sønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå