Gå til innhold

hvordan er det egentlig og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ha sex 8 uker etter fødsel? personlig føler jeg meg helt utvida og det som frister minst nå er og få noe oppi der,ser for meg at det kommer til og gjøre vondt!

men er man veldig utvidet etter en fødsel? jeg ble jo sydd men føler jeg ikke ble sydd nok:( kan man fixe på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm... er vel veldig individuelt. Vi forsøkte den dagen jeg ikke lengre hadde vondt, var nok fortsatt litt øm, det gikk kjempe fint. Hadde ikke noe vondt, var veldig overrasket og så glad over at ALT var som før. 4,5 uke hadde det gått da. Lurt å bruke kondom for å minske noen form for infeksjonsproblematikk:)

Var ikke noe utvidet, ble sydd ca 5 små sting, hadde mye smerter i ca tre uker. Men da var det over! Utrolig at man kan ha sex 1,5 uke senere.

Skrevet

Syntes du bør vente til du føler deg klar til å ha sex igjen. Ikke noe hast. Tenk på hva kroppen din har vært gjennom, for ikke snakke om underlivet... Du føles sikkert veldig utvida nå, men det er bare 8 uker siden fødsel. Dette vil bedre seg - knip, knip, knip.

Det er ikke om og gjøre å ha sex raskest mulig etter en fødsel. Men når du føler deg klar, må dere jo prøve. Kanskje gå til innkjøp av glidemiddel?

Lykke til.

Skrevet

JEg ble sydd mye og synes fremdeles det er ømt, men som MammanTilTorbjørn sier, kjøp glidemiddel! Det anbefales på det sterkeste. Dersom det er vondt men du likvel har lysten så finnes det også glidemiddel med littegrann bedøvelse. Egentlig beregnet på toeraktivitet, men funker ganske godt for ømme nybakte mammaer også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...