Gå til innhold

Er i uke 21. Legen har ennå ikke målt sf..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var hos legen på rutinekontroll sist (5 dager siden), hadde jeg liksom forventet at hun skulle måle magen,men.. det gjorde hun ikke.

Kurven på helsekortet står der like blank.

Synes kanskje det er litt rart i.o.m. at jeg er i 21. uke og at jeg har fått mage.

Fikk ganske fort mage denne gangen , da dette er mitt 3. barn.

Hvor tidlig/sent startet deres lege/jordmor å måle dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min förste sf måling blev gjort i uke 12...

Skrevet

Er gravid med nr 2 og målte SF først i forrige uke. Er nå i uke 23.

Skrevet

Hei...er rart de der...men slik er de for meg og...de virker så dei ikkje måler oss store før langt ut i svangerskapet...vet ikkje om du er stor..eg er stor...alså veldig kraftig...fått en diger mage ...men men..er i uke 17...men husker me første mann så ble eg begynt og målt fra uke 24...lykke til

Skrevet

heihei,jeg er 22uker på vei og de har ike målt noe på meg heller...men kanskje de gjør det nå utover?!

Skrevet

Min første sf måling var i uke 16.

(jeg venter mitt første)

Skrevet

Jeg ble målt første gangen da jeg var 24 uker på vei. Er visst helt normalt, da dette etter de nye retningslinjene er tidspunktet for 2.kontroll.

Skrevet

Heisann, jeg ble målt første gang på fredag, da var jeg 23 uker. Så tror ikke det har noe med størrelse å gjøre, for jeg er ikke så stor. Men målet var akkurat rett over streken likevel :-)

Skrevet

Jeg er gravid med nr 2,og de målte ikke sf før jeg var 22 uker på veg,altså litt over 1 uke siden..tror de ikke er så nøye lengre jeg,jm sa ihvertfall at hos meg som er 2 gangs,så måler de ikke slik som med nr 1!

Skrevet

Jeg fikk målt første gang i uke 25, og jeg mener å ha hørt at det ikke er vanlig før etter uke 24. Dette var også første gangen jeg hørte hjertelyden:)

Skrevet

Fikk målt i uke 24 første gang, det var min andre svangerskapskontroll, den første var i uke 12. Men ville jo tro de hadde målt om jeg var der i uke 21 også?

Skrevet

De har ikke målt på meg heller og jeg er 20+4 på vei. Virker som det er ulike rutiner fra lege til lege.

Skrevet

Jordmor sa til meg da jeg var på kontroll i uke 15 at nå var rutinene at dde skulle måle fra uke 24...så de har ikke målt noe på meg heller...

Skrevet

OK. Fint å bli informert. Godt at vi kan hjelpe hverandre med sånne detaljer.

Vet jo at rutinene er forandret nå, og at ingenting er som det pleide, men legen min er ikke av de som informerer så godt.

Takk for svar.

klem.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor at hun ikke målte noe før i 28. uke. Så jeg må i alle fall smøre meg med tålmodighet. Jeg synes de godt kunne gjort det, bare for at vi skulle ha noe å tenke på. Tar ikke lang tid eller noe.

Skrevet

jeg fikk dette først i uke 21 hos jordmor :)

Skrevet

Ja, det synes jeg også hva er poenget med å vente liksom?

Og hva er problemet med å gjøre det?

Det tar 15 sek. å måle, 15 sek. å fylle ut skjema. toppen 1 min. tilsammen for hele greia..

Er jo ikke noe big deal å vente med å måle. Er jo fint fo oss mammaer å følge med på den voksende magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...