Lilleprinsesse 07 og gull 2011 Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Noen med erfaringer? Jeg hørte at det skulle være like sikkert som spiral eller minipille om man fullammer også om natten og ikke fått mensen tilbake. Stemmer virkelig dette?
selfangerkjerringa Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Nei, det er IKKE like sikkert å bruke fullamming som prevensjon som det er å bruke spiral osv.. Sjansen for å bli gravid minsker riktignok hvis man full-ammer, men det er vel omtrent like sikkert som å hoppe av i svingen... hehe
jolanda Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 begynner å bli trett her ,mente at det beste er å bruke det prevansjonsm som passer deg best,og ikke ta unødvendige tjangser
Lilleprinsesse 07 og gull 2011 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. mars 2007 Leste i Gro Nylander boka "mamma for første gang" at det var ganske sikkert.. Men.. man bør kansje ikke ta noen unødvendige sjanser , nei!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Da må man amme hver 3. time døgnet rundt! Fikk helt noia i november da jeg trodde jeg var gravid fordi jeg fullamma jo, og da fant jeg det om hver 3. time, og fikk meg et sjokk...snulla sov jo lenger i strekk enn det selv om jeg amma en gang om natta! Men jeg var ikke gravid da...blei det da vi brukte kondomer, så ingenting er sikkert uansett!
duppsko Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 det er ikke sikkert i det hele tatt.. jeg ammet hver 2,5 time hele døgnet. men fikk menstrusjonen min etter 2,5 mnd.. så jeg er gla jeg ikke hadde sex rett før for å si det sånn...!!!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 brukte det som prevensjon første 6mnd med mine to første.Fungerte veldig bra. Kan ikke bruke minipille pga veedlig distre.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 Gro Nylander har skaffet norge mange nye borgere hun :0)) Legen min sier at det ikke er sikkert fordi eggløsningen kommer før mensen.Så når en ikke veit når eggløsningen er så er amming ingen prevensjon. Om en ser på gamle dager hadde de ofte ett barn i året :0))
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 Du kan jo bruke cerazette da, den er det 36t margin på, det burde man klare å husker. Eller p. staven, den sitter der. Det er i hvertfall en ting som er sikkert og det ar at fullamming ikke er sikkert;)Selv om noen er heldige...Men altså, om det ikke gjør noe å få to tette så kjør i vei liksom...
Blomman Skrevet 12. mars 2007 #12 Skrevet 12. mars 2007 men selv stoler jeg ikke helt på den metoden selv da siden jeg har fullammet og ammet minst hver tredje time døgnet igjenom og likevl fått tilbake mens alle tre gangene ca tre mnd etter fødsel - men har man født før kan man jo ta det som utgangspunkt og finne ut om metoden kan være trygg nok for en. Jeg er nok av de få som metoden ikke passer for.....
FrøkenSprøken Skrevet 12. mars 2007 #13 Skrevet 12. mars 2007 Det der fikk jeg også høre, men det stemmer IKKE!! Jeg fullammet minst hver andre time DØGNET RUNDT, og 2 mnd etter fødselen fikk jeg mensen. Tro jeg var glad for at vi ikke hadde hatt sex enda eller?!? Synes det er tåpelig av jordmødre og leger å si sånne ting når de ikke er sikre. Greit at det minsker sjansen for å bli gravid, men at det kan kalles prevensjon, den må de lenger ut på landet med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå