Gå til innhold

Noen her som har silikon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger å være anonym, derfor skriver jeg her inne....

Har lenge tenkt på å ta silikon, og nå, når jeg er ferdig å amme, har jeg nesten ingen pupper igjen.. Er enda mindre enn før jeg ble gravid... Datteren min er 11 mnd. Så nå lurer jeg på en ting.. Jeg skal ha flere barn en gang.. Derfor lurer jeg på om det er best å vente til jeg er ferdig med de barna jeg skal ha, eller går det bra å amme med silikon? Ser de like fine ut etter amming f.eks? Er så misfornøyd nå, så vil helst ikke engang vente 1-2 år... Jeg ser ut som en mann...:((

Hvor anbefaler dere å gjøre det? Pris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har (tok i 2001) og det har ikke vært noe problem å amme. Jeg merker at de kommer nok til å henge litt mer etter ammingen, men det er nok mest fordi jeg hadde ganske store pupper fra tidligere. Hvis ikke du har så mye selv så beholder de nok formen etter amming også.

Skrevet

Jeg har det. Opererte da førstemann var ca 1,5 år, og har nå fått en liten til. Han er nå 3 mnd.

Amming funker fint med silikon. Jeg har ikke hatt problemer med det hvertfall.

Jeg ammet han i 2 mnd, nå får han mme, og puppene er like fine. :)

Jeg gjorde det i danmark, så jeg har ingen klinikk i norge å anbefale, men jeg betalte 25.000 tror jeg. Ligger mellom 25-30.000 her.

Skrevet

Jeg tror det koster mellom 20 000 og 30 000 kr.

Det er flere som anbefaler silikon etter du er ferdig med barn fordi dem kan henge litt etterpå, men det kommer vel an på hvor mye man har i dem og hvor sprengte dem er.

Har ei venninne som hadde gigantiske silikonpupper og jeg kan ikke se noen forandringer hos henne - men nå har ikke jeg sett dem nakne da.

Tror ikke det er noen som har klaget på puppene etterpå ihvertfall.

Synes du skal gjøre det du føler for - er jo en fare for at det henger litt etterpå, men da ser dem naturlige ut ;o)

Og har ikke hørt at noen har problemer med amming - noen kan få lite melk og at brystet fylles fort opp pga. innlegg og derfor må amme oftere.

Men jeg kjenner ei hvor hun fikk helt sykt melk og det bare lakk fra puppene og hun hadde innlegg.

Så det er veldig forskjellig.

Skrevet

Gjør det nå du, ikke gøy å gå rundt å se ut som en mann (vet hvordan det er)!

Jeg gjorde det for 11 år siden (ikke mye, bare sånn at jeg fikk pupper), har en baby på snart 7 mnd som jeg fortsatt nesten fullammer (får ett lite grøtmåltid pr dag). Har gått kjempefint det! Tror og håper de bare ser mer naturlige ut etter ammingen, har jo større pupper nå enn vanlig pga ammingen. Har vært superfornøyd!

Tok det forresten på fornebuklinikken for som sagt 11 år siden.

Skrevet

jeg har.. tok for fire år siden...bare allurat passe store, hadde heller ingen ting.

gikk greit å amme, vanskelig å håndpompe da bare, men det gjør man jo ikke såååå ofte akkurat.. mistet melken da hun var 2mnd, men det har nok ikke noe med det å gjøre..

de ser like fine ut, litt slappere, men det er det bare jeg som merker- synes ikke sier samboeren min..

ville anbefalt deg å ta det jeg- livet blir et helt annet! det ble det hvertfall for meg- deilig å ikke tørre å gå stranden om sommeren, og deilig å bruke de genserene man vil, ikke bare ville gjemme seg bort.

Skrevet

tok forresten på nobelklinikken- betalte 29000 tror jeg.

Skrevet

Jeg skal også gjøre det nå snart. Har nesten ikke noe - og de er meget ulike i størrelsen. den ene er a-cup, den andre fyller ikke ut en a-cup. Jeg vil også ha flere barn, og håper det går bra med amming. Men ikke noe krise om det ikke gjør det, denne gangen fikk jeg aldri opp produksjonen - og han far mme.

Dere som har tatt silikon; ble dere sykemeldt? Kunne dere løfte babyen? Hva med trening, måtte dere vente lenge?

Skrevet

Jeg (som tok det for 11 år siden) hadde ikke problemer med å håndpumpe, har bare gjort det jeg, ikke brukt manuell/elektrisk pumpe.

Man trodde tidligere at silikon gjorde at det ble mindre plass til melken, derfor måtte man amme oftere. I det siste har jeg lest at man er usikker på denne teorien, og tror det er at de som tar innlegg gjerne tar det for en grunn (små pupper) og at de derfor har mindre lagringsplass enn sine medsøstre med større bryster og må amme oftere.

Skrevet

jeg har ikke selv, men har tenkt til å få etter jeg er ferdig m å få barn, jeg kjenner nemlig 2 som har fått baby etter operasjonen sin, og de har fått skikkelig silikon-henge pupper:( nå skal det nevnes at de hadde relativt store innlegg og da, så kan vel ha noe med det å gjøre:) kjenner mange det har gått helt fint for og så:)

de jeg kjenner som har silikon har ikke fått sykemelding, brystreduksjon og sånn får man vel sykemelding for, men silikon som er en "skjønnhets operasjon" og ikke noe helsemessig sånn sett, tror jeg ikke man får for:)

Skrevet

hvis en ikke får sykemeldimg, må jo eventuelt sambo ta fri. Regner med at man ikke klarer å være hjemme alene med barn(7mnd) de første dagene...

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Du får ikke sykemelding med mindre operasjonen er medisinsk begrunnet- og det er den jo ikke når man legger inn silikon.

Jeg har det selv- jeg ble ikke fornøyd - fordi jeg hadde hengepupper og ville ha de der de var før.

Jeg fikk lagt inn store proteser - når legen egentlig skulle ha utført ett løft og lagt inn mindre proteser. Han så det selv i etterkant.

Jeg skal løfte og legge inn protser etter nr. 2.. foreløpig har jeg bare 1 barn som er 3 mnd :)

På colosseumklinikken (som er den som utfører flest brystoperasjoner i norge idag) koster silikoninnlegg 27.000

og ett løft + silikoninnlegg 34.000!!

De er kjempeflinke der selv om mitt resultat ikke ble bra første gang.

jeg gleder meg til jeg skal operere igjen å bli kvitt afrika-puppene jeg føler jeg har nå!! :)

Skrevet

Takk for mange fine svar av dere!! Nå fikk jeg virkelig lyst å gjøre det.. Helst imorgen!! Hehe... Er så lei av å gå å kjøpe bh med det tjukkeste innlegget i... Selvtilliten blir jo helt ødelagt jo.. Men jeg har hørt det går å ta opp lån på f.eks Nobel Klinikken... Hvordan er det i forhold til å ta opp lån i banken....?

Skrevet

Klinikkene gir som regel ikke ut lån direkte, men har avtaler med kredittselskap så du får lån i form av kredittkort. Hvis du har tenkt til å bruke lang tid på å betale ned lånet, så kan det hende at det lønner seg med et forbrukslån i banken. Sjekk også de forskjellige kortselskapene og ta heller direkte kontakt med det billigste hvis du har tenkt til å ta lån i form av kredittkort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...