Gjest Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Jeg bruker lammeskinn i senga til Lillegoingen. Han ligger rett på. Har vasket det en gang i badekaret med sånn spesialsåpe.. Hva gjør dere andre? Hvoofte evt?? Det blir litt ekkelt å aldri vaske det liksom...
så var vi 4 Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Vasker mitt i vaskemaskinen og så i tørketrommeln
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Hvor ofte? Er det noen fare for å tette pga mye lo når man bruker vaske maskin og t.trommel?
så var vi 4 Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Hehe sjelden Må til moren min for å vaske det siden jeg ikke har tørketrommel så blir ikke ofte Har ikke hatt noen problemer med lo og sånn.
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Ok... Blir ikke ofte her heller uansett.. Var litt av ei treningsøkt å vaske det i badekaret! Hehe
kvirrevirrevitt Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 Ortnli' lammeskinn i tørketrommellen????? Går det an det, da? Blir ikke huden på baksiden helt sprø? -Eller no'..? detter ikke ulla av....? detaljer, please -siden vårt kunne trenge en vask snart, men det tar jo flere ÅR før det tørker,jo! Har foressten blitt fortaltalt at det er "selvrensende" og ikkke trenger vask så ofte?
Hanne og jentungen Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Dette stod på lappen jeg fikk med saueskinnet: VASKING OG RENSING AV SAUESKINN Etter ein del bruk kan det bli nødvendig å vaska eller rensa skinnet. Vask skinnet på same måte som ullplagg. Skinn med ull mindre enn 10 cm kan vaskast i maskin, skinn med lengre ull må handvaskast. Etter at skinnet er avrent skal det gniast godt inn, med kjøttsida ned, medn flytande handsåpe (T.d. Lano) og hengast til tørk. Etter tørking vil skinnet krympe og stivne noko. For å få skinnet mjukt att skal det strekkjast i alle retningar FØR det her heilt tørt. Bruk alle krefter. Ulla bør kardast eller børstast når skinnet er heilt tørt. Rensing kan utførast på eit renseri.
så var vi 4 Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 Har christi/o??? lammeskinn som skal i tørketrommeln så baksiden blir myk. Kjøpt på en reflex butikk her i Tromsø
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå