Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk oss en valp sist sommer. Vi visste ikke da at det skulle komme en til i familien. Men nå i sommer får vi altså en liten baby. Har tre store jenter på 6 , 9 og 11. Hunden er veldig mye sammen med meg. Følger etter meg rundt om i huset. Snill, veldig leken og selskapssyk.

Nå er jeg veldig spent på hvordan det vil gå med enliten baby i huset. Kanskje hunden blir sjalu ??

Har noen erfaringer eller gode råd å komme med ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en del erfaring med hunder....Så lenge du har barn fra før, så tror jeg ikke dette er noe problem i det hele tatt.

Hunden vil jo få oppmersomhet av de andre barna..

Men jeg tror det er viktig at du ikke glemmer hunden, det er da de blir sjalu...kan godt hende hunden syns det er spennende med ny familimedlem:)

Jeg tenker det samme om katten min, er så redd for at hun skal bli sjalu på vår kommende baby, vi har ikke barn fra før..

Men hun er vant til barn siden vi har mange tante barn...det virker oxo på mes som om hun elsker unger, for i sommer løp hun etter alle ungene, skullle lege med dem..

Nei så det går nok bra med dere og hunden skal du se....

lykke til

Skrevet

hei. er også veldig spent på det samme. vi har en hund på 2,5 år, han er veldig snill. min samboer har ett barn fra før av som er hos oss annen hver uker. når guttungen kommer er det jo den gledes-sermonien...:) det gjelder egentlig uansett hvem som kommer. hadde ei veninne på besøk som har en baby på 5 uker. Ask (hunden) viste ingen interesse for babyen. skulle bare ha oppmerksomhet fra veninna mi. jeg tror det går bra jeg. ser bare for meg at det blir ett stress hvis det kommer besøk.... med en alt for ivrig hund som vil hilse og en liten baby på armen... joho jeg gleder meg...

Skrevet

va i fjord i april å henta oss hund,en liten en:) ho e så søt:) å leser mange som sier at man skal sette hunden bort å sånt der når man får onge,,men det er bare tull,,bare å la hunden å lukte å bli kjent me lillingen når den er kommet å dere har flere barn der så ikke noe å bekymre seg for...bare husk at hunden å er der å sikkert ønker litt kos av deg inni mella:) nårn ser at du har mulighet til det:)

Skrevet

Takk for svar

Kjenner meg roligere nå. Jeg skal nok få tid til å kose med både hund og minsten.

Hunden vil jo få bedre dager - slipper å være alene hjemme osv. Men ikke sikkert at han klarer å se sammenhengen.....

Skrevet

Valper kan jo være litt overivrige av og til, og jeg ville holdt hunden litt under oppsyn. Går som regel greit; litt knuffing eller sikling eller småbiting på babyen. Da min mor fikk storebroren min pleide han å hylgrine fordi valpen syns ørene hans var utrolig saftige og morsomme å bite i ;). Holdt på med det hver gang bikkja fikk sjansen, til bror ble stor nok til å ta igjen. Var nok litt skummelt for bror, men veldig gøy for hunden. Men din hund er jo vant med barn, så det går nok sikkert bra!

Skrevet

Vi har en Wheaten Terrier som nå nærmer seg 8 mnd. Han vil være rett over året gammelt når babyen kommer.

Har også tenkt litt på hvordan det vil bli år vi blir ett familiemedlem til. Hunden er jo "alene" utenom oss 2 voksne hjemme.

Når skjønner hundene at det er en baby i magen til matmor? Har hørt at de har teften for slikt og tar hensyn til den gravide..

Skrevet

Hund og baby gaar saa bra at det - ikke noe problem! Bare pass paa at hunden faar nok opperksomhet og samme rutiner, saa den ikke tror den blir straffet.

Si hei til hunden foerst naar du kommer hjem (og naar du kommer fra sykehuset) - og pass paa at folk som kommer paa besoek ogsaa hilder paa hunden foerst. Ikke steng hunden inne eller steng av deler av huset saa hunden ikke faar vaere sammen med dere (om hunden ikke er vant til det).

Faa pappan til aa ta med et teppe hjem til hunden fra sykehuset som babyen har vaert tullet inn i - saa hunden kan bli vant til lukten av babyen foer den kommer hjem. La hunden faa bli kjent med babyen med en gang du kommer hjem. Hunden kan komme til aa forandre seg naar det er en baby i huset - og kan bli mye mer beskyttende overfor hjemmet - vaer opperksom paa det om det kommer folk til huset som hunden ikke kjenner...

Skrevet

Vi har en hund på tre år. Hun er veldig snill og kosete. Tror det går fint når babyen kommer, men må nok passe godt på for sikkerhets skyld.

Hunden vår er ikke særlig vant til barn, bare veldig glad i alle folk. Men er litt spent på hvordan hun reagerer på en ny i huset, hun er jo vant til mye oppmerksomhet og kos fra meg...

Jeg lurer litt på det med allergi, om det er større sjanse for at barnet utvikler allergi med en hund i huset, eller om barnet blir mer motstandsdyktig. Noen son vet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...