Karomamma Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Jeg bare lurer... Karosnuppa er altså 21 mnd nå. På fredag morgen da vi skulle kle oss, nektet hun å ta på det jeg hadde lagt frem. Hun sto og hoppet på badegulvet og ropte "Anna bosse, anna bosse" (annen bukse). Jeg måtte skjerpe meg veldig for ikke å knekke sammen i latter, for hun var virkelig irritert på meg pga buksevalget. Er det mulig? Kjære dere med flere rosa prinsesser - pleier det virkelig å komme så tidlig eller er det bare vi som er (u)heldige her?
La Perla Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Hehe. Så søt - syns jeg ser henne for meg! Det var kanskje litt vel tidlig. Jeg tror mine jenter begynte med dette i 2 1/2-årsdalderen. Gutten min er 2 1/2 år nå, og han har også visse meninger om hvilke klær han liker og ikke liker, og har vært sånn kanskje siden har var rundt 2. Aller best liker han "yo yo - klær", som søstrene kaller det - hettegensre og sånt, for da sier søstrene at han er så kul, og så får de ham til å si "yo".
dritgrei hei hei! Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 ha ha ha ha ha ha ha ha ha.... pyntesyka er et fint ord!!! Jeg er ganske bestemt på hvilke klær jeg vil ha på meg, så den kommer innen hun fyller 30 i alle fall :-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Jeg har bare gutter.... men har hørt fra de med jenter at det starter tidlig og blir bare værre....................Ha ha ha ha..... Men det finnes nok en ting eller to med disse guttene og da, skal du se..
sesamfrø Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 HA! De begynner tidlig! Gutten vår var ikke fylt 2 før han krevde medbestemmelsesrett i klesvalget;-) Han er i dag 5 år og bestemt når det gjelder klær. Lillefrøkna vår på18 mnd sier ikke noe på klesvalget, men pynter og jåler mye med hår og smykketing. Hun later støtt og stadig som om hun har på lebestift, noe jeg nesten aldri bruker. Hun elsker å få på søte småsko, så de har jeg måttet gjemt en ny plass for jeg ble rett og slett lei av å ta på de skoene hele dagen. Selvbevisste små mennesker! ;-)
Reveenka Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Hehe! Ingen grunn til at du skal ha det noe bedre enn oss andre...fnis c",) Jeg har snudd bilen en gang på vei til barnehagen, jeg, fordi jeg etter å ha presset det stakkars lille barnet til å ta av kjolen og på buksen istedet lovte henne at vi kunne ta med kjolen til barnehagen(det var tjue minus...), så hun kunne skifte der. Og så glemte jeg kjolen (svikt i logistikkrutinene...). Ungen var helt knust "fordi at nå blir jeg ikke fin!".... Så sånn er det - selvom ikke alle blir pynteberter, så er det jo noen som begynner tidlig, da - og det gjør tydeligvis Karosnuppa!
Gummelillan Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 Velkommen i klubben!!!!! Har jo tre jenter. Yngste er foreløpig grei, men de to eldste kom dette tidlig hos og lenge før 2 års dagen, ja! Her er det mest mas om "sjole".. Og så hadde hun eldste en periode omkring 3 årsdagen hvor hun var opptatt av at det helst skulle være en hest på t-skjorta... Men DA tok jeg virkelig et grep for å stoppe galskapen. Men ellers synes jeg nå det er helt greit med litt egen vilje i påkledningen også da ;-)
♥Snulder Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 Urk.... har litt i vente skjønner jeg.... Tutta vår velger alltid kjolen hvis jeg holder frem en kjole og ei bukse... Men med 4 større gutter synes jeg det er bare søtt.......enda....
Reveenka Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 Bare vent til det kommer krav om sminking og neglelakk - i det du er ferdig med tannpussen og dere skal til å sette dere i bilen for å dra til barnehagen... Det har vi holdt på med i et par år her allerede på de tre største(hun som er nummer tre i rekka blir rimelig fremmelig, tror jeg - skal jo gjøre alt det som storesøstrene skal...)
Karomamma Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 11. mars 2007 Oi oi oi, her har jeg mye i vente skjønner jeg! Takk for svar, jeg er nesten litt glad det ikke er noen storesøsken her (selv om kusinene har mange gode forslag allerede...) He he, må le av historiene deres, jeg ser dem for meg
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 Tidlig tidlig tidlig..........................det kan jeg skrive under på som er mamma til 3 prinsesser:-))
Tiggywinkle Skrevet 12. mars 2007 #12 Skrevet 12. mars 2007 Snuppa mi på 2 år lider også av dette pyntesyndromet - hun elsker å trippe rundt i mine høyhælte sko, kjoler og skørt er favoritten og hun er veldig bestemt på hva hun skal ha på seg i barnhagen:-) Guttene er litt enklere sånn....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 12. mars 2007 #13 Skrevet 12. mars 2007 Ja, menn er jo enkle må vite...........hihihihihi......;-))
Ronja65 Skrevet 13. mars 2007 #15 Skrevet 13. mars 2007 Må le lit. Husker godt når eldstejenta var liten. Hun var en veldig snill men bestemdt dame. (Noe hun fortsatt er i en alder av snart 17 år). Hun var rosa fra hun var bitteliten og elsket kjoler. Lillebror som er 1 1/2 år yngre. Syntes også det var veldig fint med rosa og kjoler, preget som han var av sin storesøster. Han skrek og sa, at det ville han også ha på seg:-)....Da han en sjelden gang fikk viljen sin.. så ble han sååå glaa. Og syntes han var såå fin. Godt jeg ikke husket dette når jeg holdt konfirmasjonsstalen hans:-)
Little Miss Naughty Skrevet 13. mars 2007 #16 Skrevet 13. mars 2007 Enkel og enkel - jeg vet nå ikke. Storebror på 5 er ikke pyntesyk men anti-pynte og det er nesten like ille. Han har ikke hatt på seg en skjorte o.l. siden han var 3 år. Måtte gi bort noen ubrukte fine skjorter og gensere sist jeg sorterte barneklærne. Alt må være kult el tøfft. Snuppissen på 16 mnd har ikke kommet så langt ennå. Hun vil helst være naken hele tiden. Litt kaldt bår vi bor her i Nord.
phantomet Skrevet 13. mars 2007 #17 Skrevet 13. mars 2007 Her i huset er det en klar overvekt av gutter. Han på 7 har vært verdens enkleste å kle på alltid, frem til i sommer...Da ville han nemlig bare ha fotballtøy på... Så vi har drevet med diskusjoner om hva som er greit å ha på, og hva som ikke er det... Fotball-t-skjorter har blitt smuglet avgårde til skolen om morgenen, for så å glemme stuntet om ettermiddagen, og dermed har jo gutten blitt "fersket"...Det er ikke greit med å bruke slik t-skjorte hele tiden, og ihvertfall ikke om vinteren. Junior bryr seg ikke stort om hva han har på...Bare det tas på i "riktig" rekkefølge... Han er veldig glad i muntre farger, så da jeg kom hjem med en hvit genser med rosa, orange og lyseblått trykk, var han veldig fornøyd. Jenta på 10 begynner å bli mer og mer bevisst på hva hun vil bruke og ikke. Vi har hatt noen runder med hva som er nødvendig å ha på, hva som passer sammen og hva som ikke er "typisk" hverdagstøy.. Hun hadde gjerne pyntet seg med kjole og strømper hele året, når som helst om hun kunne...Men heldigvis har hun ingen formenning om merketøy etc. Hun er mer styrt av farger, og fasong enn av det fremdeles...
dundreihundre Skrevet 13. mars 2007 #18 Skrevet 13. mars 2007 Tror det varierer fra unge til unge jeg. Eldstejenta på 7 har enda ikke kommet dit. Hun er veldig bevisst på at hun ikke vil ha klær med mye pynt, ikke paljetter, glitter, rysjer eller blonder. Hun vil heller ikke ha rosa klær, og foretrekker sherox og boblejakke fremfor støvletter og kåpe. Hun er veldig "jentete" ellers. Glad i å pynte det lange håret sitt og pynte seg til bursdager ol. så lenge hun får bruke kjoler og skjørt med lite dill og dall. Lillesøsteren på 5 er stikk motsatt! Jo mer glitter og paljetter det er på klærne, jo mer fornøyd er hun. Hadde hun bestemt hadde hun ikke hatt noe annet enn kjoler og skjørt i kleskapet. Hun har alltid vært veldig bestemt når det gjelder klesvalg, så vi blir enige om neste dags antrekk kvelden før. Da er det ingen forhandlingsrett neste morgen! Etter at vi begynte med dette gikk det greiere om morgenen. Kan ikke skjønne at jeg har behandlet dem så forskjellig, så det må vel ha mest med hvilken type de er tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå