*betty* Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Har ei lita tulle på 6 uker som skriker ganske mye. Når hun skriker blir hun helt hysterisk og rødsprengt. Nesten så hun mister pusten. Da er hun nesten helt utrøstelig. Dette skjer som regel alltid etter vi har badet (når jeg skal tørke henne og ta på klær), men også ellers på dagen. Syntes det er helt uutholdelig når hun skriker sånn, og føler meg veldig utilstrekkelig. Er det noe jeg gjør galt tro, eller er dette normalt? Hun er så vanskelig å tilfredsstille, og jeg hater å se henne skrike så fælt. Flere som føler seg utilstrekkelige?
så var vi 4 Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Det første du bør lære deg når du får barn er at du aldri strekker til Det kan jo være kolikk eller andre "mindre" luftsmerter. Hvis du ammer kan det være noe med maten du spiser hun ikke tåler. Er dessverre lite annet jeg kan foreslå.
Alvepike Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 ja, jeg gjorde også det da tulla var 6 uker. Men det er jo fordi man ikke helt riktig vet hva man skal gjøre med det. Det blir bedre, tulla mi er litt over to månder og det er ikke så ille når hun skriker fordi jeg vet hva jeg kan gjøre for å hjelpe henne. Er bare å bli kjent med babyen så går alt så greit =)
Stratos med 3 barn Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Hei. Vi har vært der og det er helt normalt! Min er nå 6 mnd og blir fremdeles sint når jeg kler på/av han hvis han er trøtt Men nå gir han seg raskere selvsagt. Så lenge du vet hun ikke er sulten eller har vondt i magen etc er det nok lite du får gjort. Behold bare roen og hold ut. Når du er ferdig kan du ta henne opp og holde henne godt inntil deg, syng litt etc, så kanskje hun får fokuset bort fra det hun ble sint for. Du er ikke utilstrekkelig - garantert!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Har ingen andre forslag enn luft smerter jeg heller..raper hun godt? forsøk å få ut rap etter hvert måltid.
ChaChi Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 helt normalt.. sånn er tuppa mi også innimellom, spesielt etter bad.. følte meg skikkelig utristrekkelig, men tror jeg har hærda litt nå.. er ikke fult så hjerteskjærende nå som jeg vet det ikke er annet enn at hun blir veldig sulten av og bade, og ikke kan komme seg til puppen fort nok.. men tørke og kle på må man jo, selv om de er aldri så sultne.. ble i det heletatt bedre når jeg klarte og lese gråten hennes og skjønner hva den betyr, og det er ikke mer enn tre uker siden jeg mestret det helt.. skjønte det vertfall ikke da hun var 6 uker.. gubben er fortsatt helt ute av seg når hun gråter.. klarer ikke gjøre noe han da, å lek på en gråtende tulle takler han ikke i det hele tatt, så det ligger nok i oss alle.. men det blir bedre er vel det jeg skal fram til, den følelsen av utilstrekkelighet forsvinner.. vi er jo alt for det nydelige barnet vårt, og tviler på det er mange babyer som tenker "for en udugelig mamma jeg har fått da."
*betty* Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2007 Ja, hun både spiser godt og raper etterpå. Av og til kan nok skrikingen skyldes litt magesmerter, men jeg tror ikke det er det hver gang. Godt å høre at det er flere som har hatt det sånn... Jeg skulle liksom innføre koselige og avslappende badestunder hver kveld, men det er lite koselig når hun skriker seg svett før jeg får tørket og kledd på henne igjen... Noen ganger må jeg ta henne opp og trøste før jeg i det hele tatt får tørket henne ferdig fordi hun er så hysterisk. Det samme gjelder når hun venter på mat (jeg bruker morsmelkerstatning og må varme flaske) Hun kan absolutt ikke vente, og skriker og skriker. Jeg skynder meg alt jeg kan, men det er liksom ikke bra nok. Får liksom ikke trøstet og lagd mat samtidig...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 Prøv med mat. Når de er så små er det nesten alltid mat de vil ha er min erfaring. Deretter nærhet og ro. Ofte kan de være sultne selv om de nettopp har fått mat og gitt uttrykk for at de ikke vil ha mer...Det er i alle fall aldri feil å prøve med mer mat. Det kan jo være vondt i magen også, men virker litt rart at det kommer rett etter bading feks. da. Kanskje hun blir kald og redd? Har du prøvd å pakke henne godt inn i håndkle litt fort og så holde henne inntil deg litt før du kler på? Noen ganger skriker de bare og det eneste man kan tilby er nærhet. Men, som nevnt innledningsvis er min erfaring at det nesten alltid hjelper med litt mat/pupp. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 Hei du!!! Min skrek veldig etter bad min og. Fant ut at grunnen her var at det var så kaldt og komme opp fra det deilige varme vannet.... Skrudde opp temperaturen på badet, tuller ham inn i håndkle med en gang og tørker håret siden han har masse hår. Nå går badingen som en drøm og han storkoser seg i badet og etterpå på stellebordet.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 bruk hårføner! Men på laveste nivå og hold god avstand.Det var trikset som fikk lillegutt til å slutte å skrike på stellebordet da han var liten. Elsket å bli fønet! I tillegg gjorde det at han ble ordentlig tørr innimellom alle folder.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 Minien min skriker sånn hvis han er overtrøtt.. Men har lært å tolke tegna hans nå, så slipper unna den værste skrikinga.. Er ille når de gjør det, vil jo ikke at de skal ha det vondt.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå