Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 begynner i 9-10 tiden på kvelden og kan holde på fram til 2 tiden på natten, noen ganger bare til ca 24.00. Når vi legger han i sengen/vognen vil han ikke ligge og bare skriker eller bare ligger og er uroleg og finner ikke roen. Kan virke som de er luftplager han sliter med? men noen kvelder virker d som at han ikke har noe vondter noen plass heller så hvet ikke helt... Vi begynner å bli litt slitne og lurer på om noen har tips til oss som kan gjøre d bedre for lillegutt...
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Kiropraktor kiropraktor kiropraktor! Ring i morgen klokka 8 og få time på dagen=) Ellers er det å sørge for hva du putter i munnen (hvis du ammer da), gi minifom, sørg for å få baby til å rape. Jeg satt i perioder 30 minutter før rapen kom, men det hjalp så mye at jeg måtte. Ellers kan du prøve å gi litt sukker vann, kok 1 dl vann, ha i en god t-skje sukker. Gi et par ml av dette, gjenta om han ikke roer seg. La han ligge litt på magen, kan hjelpe å få ut lufta.. Blir det altfor galt kan du stikke tempen i rompa hans, ha på olje på den. Da hjelper du lufta ut. Måtte gjøre dette noen ganger med Pernille da hun gråt til hun kastet opp.. Ellers må jeg bare si at jeg føler såååå med dere=( Om det er noen trøst så går det over - helt sant! Lykke til=)
ejiec++ Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Vår datter er fire uker og vi har det på samme måte. tok det opp med helsesøster, og hun sa at det er helt vanlig for babyer å ha våken-periode på kvelden mellom 21 og 02 en gang. Det at de heller vil sove på armen eller på pappas bryst enn å ligge i egen seng er vel heller ikke så rart med tanke på hvor de har bodd i 9 måneder :-) De liker å høre hjerteslag og kjenne kroppsvarme. Dette går seg til etterhvert - det fikk i alle fall vi beskjed om. Det er en fin artikkel her inne om uro på kvelden. Skal se om jeg finner en link.
ejiec++ Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 her er en: http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/f_rste_leve_r/uke_2/jevne_lyder_virker_beroligende
Stratos med 3 barn Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 Prøv med minifom. Utover det tror jeg du nesten ikke kan forvente at han skal sovne av seg selv riktig enda. Jeg holdt min godt inntil meg til han sovnet og la han så i sin egen seng. Fungerte helt utmerket. I dag er han 6 mnd og bestemte selv for noen mnd siden at han fin fint kunne sovne på egen hånd i senga si
ejiec++ Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 og en til: http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/s_vn/mye_vken_om_kvelden
jolanda Skrevet 11. mars 2007 #8 Skrevet 11. mars 2007 vi var gjennom noe lignene,men hun hadde kolikk,prøvde med minif men hjalp ikke så mye da,men prøvde med sukkervann og det hjalp,vi har prøvd det meste,til nattbading,støvsuger,gå turer,bilkjøring,men det hjalp litt på med sukkervannet,du burde prøve det.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 Hei Sikkert dumt spørsmål, men har du prøvd å amme, (hvis du ammer da), men altså prøvd med mat. Det er helt vanlig at de ikke vil sove før sent når de er så små, så blir de gradvis trøttere tidligere om kvelden ettersom de blir eldre og mer slitne av alle dagens inntrykk. Jeg ville prøvd med mat og nærhet. I mengder :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå