NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Nå har jeg pumpa meg i ca 20 min. tilsammen på begge puppene, og det har såvidt kommet 30 ml. Har ikke kommet fult 30 ml. engang.. Burde ikke melkeproduksjonen ha kommet ordentlig i gang nå?
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 Jeg fullamma lenge og jeg tror Pernille var 5 mnd jeg, fullamma fortsatt, da fikk jeg ut hele 40 ml, hehe... Så pumpene får ikke tak i melka mi, nei! Men det er tydelig at bolla mi fant, hehe. Så det er nok masse mer inni der enn du tror=) Legger ikke baby tilstrekkelig på seg, da?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 vet ikke kor mye som er vanlig men blir han mett så kan d ikke være noe problem, produksjonen øker med hvor mye han spiser og vil sikkert øke etterhvert..
mammsen06 Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Men det er ikke sikkert du har fått pumpa ut all melka..Jeg hadde samme problemet, pumpa og pumpa i lang tid. Men det kom nesten ingenting. Var heldig om jeg kunne få 50ml på begge sider tilsammen.. Det kan jo ta litt tid å få igang skikkelig produksjonen, men tror ikke du skal se for mye på det du får pumpa ut. For jeg fikk som sagt ikke ut noen ting når jeg pumpa samme hvor lenge jeg satt. Men lisjemor fikk i seg nok morsmelk og vel så det:-) Så du får bare ta tiden til hjelp, og ikke stresse for mye med det, så kommer det helt sikkert rennende:-) Gratulerer med gutten forresten:-D
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 så lenge babyen legger på seg og virker fornøyd så har du nok.... man får ikke ut all melken- i de aller fleste tilfellene så har man mye mer enn det som kommer ut.! men er babyen utilpass, gråter masse og går lite opp i vekt kan man begynne å tenke på om du kanksj ehar litt lite..
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #6 Skrevet 11. mars 2007 gratulerer med gutten:) siden du trolig ammer så er det ikke sikkert du har noe særlig melk utenom, han drikker det du har. Men det er veldig normalt at selv om du har mye melk så klarer en ikke å pumpe det ut. bare barnet som får det ut. jeg hadde mye melk og gav til melkebanken i 4 mnd, men så etter barnet vårt var syk med vannkopper så ble utdrivningen vanskeligere. fikk ikke pumpet mer enn 20-30 ml selv om jeg pumpet lenge, visste det var melk i puppen. men nå går det fint igjen, gikk over av seg selv. noen får bare ikke ut melk med pumping, men barnet får det ut. så ville ikke stresset;) og barnet er jo ikke så gammel heller enda, så ikke sikkert du er oppe i full produksjon. Men dersom barnet føler det er lite melk så vil han trolig amme hyppig noen dager for å øke produksjonen din:) bare amm så hyppig du kan i starten, då får du godt opp produksjonen;) lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2007 #7 Skrevet 11. mars 2007 glemte å si at prolaktinet ikke er på topp før etter 30 min...med pumping, lært det på jobb der vi ofte sa til foreldrene før at de kunne pumpe i ca 15 min eller til de følte det ikke kom mer melk. ofte så kommer det melk ei stund, så en pause så kommer det melk på ny...
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. mars 2007 Tusen takk=) Han har gått ned litt mye. Så måtte begynne med litt mme.. (fikk beskjed på sykehuset). Han er grinete fort etter amming tl tider, ofte bare etter 5-10 min. Men skal kontrollveie i morgen, så får vel se da.. Tusen takk for svar=D
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 11. mars 2007 #9 Skrevet 11. mars 2007 Jeg måtte også pumpe i begynnelsen for å øke produksjonen + gi mme. Hos meg tok det vel 3 dager med pumping før det kom noe særlig.. Jeg ammet først og så pumpet jeg mens pappaen gav mme. Her var problemet at gutten sovnet omtrent i det han ble lagt til puppen, han sugde nesten ikke i det hele tatt. Det førte jo til at han etter 4 dager var vanvittig sulten og da klarte han iallefall ikke å suge skikkelig. Men det tok ikke lang tid før alt gikk som det skulle. Vi veide omtrent hver dag en uke for å sjekke vekten. Jeg fikk forresten komme på barsel slik at de veide han før jeg ammet han, så etter han hadde spist for å se sånn ca hva han fikk i seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå