Gjest Skrevet 11. mars 2007 #1 Skrevet 11. mars 2007 Lillegutt elsker å ligge med føttene sine presset opp i ribbena på høyre side, noen ganger blir det så ømt at jeg må dytte dem litt vekk. Da ejg gjorde det i sted presset jeg tre fingre inn mot magen og "tok" faktisk rundt foten hans, det har jeg ikke klart før! Han trakk fort til seg foten, kunne liksom kjenne den gled innover, så slapp jeg taket og "smell" så sparket han foten tilbake på plass, hehe... Så koselig da!
Ladybug~N&E Skrevet 11. mars 2007 #2 Skrevet 11. mars 2007 å så moro!!!!!! Gleder meg til jeg kan se sparkene utenpå selv;) Eller spark i det hele tatt. men må nok bare smøre meg med tålmodighet da jeg bare er 14uker på vei;) og førstegangs.
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #3 Skrevet 11. mars 2007 Så fantastisk!! Kjenner også at chiquitin ligg og dyttar med beina øverst i livmora, det blir nesten litt ubehageleg (slik som det kjennes ut rett før du får krampe i ein muskel) fordi det blir så masse stimuli når det ikkje er berre eit og anna spark men konstant "gnikking" mot livmorkanten (vanskelig å forklare)
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #4 Skrevet 11. mars 2007 Vet akkurat hva du mener, er slik her også, han gnikker seg opp mot ribbena slik at det blir ømt. Men så er det jo litt kos og morsomt også da! :-)
Gjest Skrevet 11. mars 2007 #5 Skrevet 11. mars 2007 Jada, det er berre koseleg! Vil jo masse heller at chiquitin lagar for masse enn for lite liv. Og det er ganske morosamt å sjå på magen når han eller ho gnikkar seg opp i livmora, slik at magen bular og ristar - ikkje berre eit spark i ny og ne, men at heile magen rører seg i ulike retningar. Betre enn tv!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 12. mars 2007 #6 Skrevet 12. mars 2007 ha ha ha! Sånn er vår baby også! Særlig om morgenen! I morges våkna jeg av at den lå og hikka og romsterte noe veldig der inne. Tok tak med beina og snudde seg rundt hit og dit hele tiden før den endelig fant en stilling den syntes var god:) Må bare le altså! Den vekker meg slik hver morgen og det blir lite søvn av det, men herlighet så morro! Magen buler ut i alle retninger og det ser ut som en skikkelig alien i magen min! Morro! Av og til så kjenner jeg føttene dens og hodet kjennes kjempegodt oppe i magen. Min ligger i seteleie, så det er ganske tynn hud på magen mi over babyens føtter (den sparker veldig langt nede/ved hårkanten lissom). ÅH DET ER SÅ GØY!
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #7 Skrevet 12. mars 2007 Min ligger også i seteleie, enda, og d er vondt!!! Sparker meg i blæra og underlivet, kjennes nesten ut som den skal sparke seg ut innimellom... Men er jo koselig med liv da, noen ganger kommer sparkene lengre opp, og d er kjempemoro å ligge og se på magen som hopper og spretter *ler* Husker jeg kunne kjenner knær og hæler på den forrige, litt lengre ut i svangerskapet, d er gøy Og den lille rumpestumpen som skled rundt inni der
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #8 Skrevet 12. mars 2007 Ja det er kjempegøy! :-) Min ble vist fornærmet på meg etter den episoden i går, for nå har han flyttet seg vekk fra den stillingen (som er yndlingsstillingen hans) og har satt seg i ste og sparker langt ned ei magen i stede. Angrer litt nå da, for spark i blæren er myyyyye vondere enn spark i ribbena, forsøker å overtale ham til å snu seg rundt igjen, hehe...
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #9 Skrevet 12. mars 2007 Haha )) Skjønner godt at du vil d ja. Au au au! Min har enda ikke sparket oppover, som jeg har registrert i hvertfall, håper den snur litt på seg snart altså.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 12. mars 2007 #10 Skrevet 12. mars 2007 min sparker også i blæra mi:) Skvetter skikkelig jeg. Må passe meg så jeg ikke plutselig lekker vettu:) Fin knipepåminnelse er det i alle fall! Har kjent min sparket litt opp i siden av og til, men det er for det meste i trusesona altså. Og så kjenner jeg den ligge rog vifter med armene av og til da. I dag kjenner det nesten ut som den står inne i magen min for hodet er lisom så høyt oppe i magen. Kjenner det dritgodt når jeg stryker over magen:)
2småihus!:) Skrevet 12. mars 2007 #11 Skrevet 12. mars 2007 Så morsomt! Jeg og sambo kjente også noe i går,men aner ikke hva!! lå på rygg og han lå å kjente på magen min...så var det akkurat som om vi kjente konturene av babyen i store deler av magen min! var helt sprøtt!!har ikke kjent det før! hadde mindre spark enn til vanlig i går...så lurer på om hun har snudd seg og sparker innover nå, og at det var derfor jeg kjente henne på en helt annen måte i magen...? er 24+3 nå!
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #12 Skrevet 12. mars 2007 *smiler* Jeg vil også kjenne hodet! Det er så gøy. Denne tida fremover er bare helt unik altså, jeg nyter hver dag og hver time. Og lurer veldig på hvem den lille er som leker med meg Gleder meg til å møte den, samtidig som d er kjempekos å ha den i magen
Gjest Skrevet 12. mars 2007 #13 Skrevet 12. mars 2007 Det er godt mulig at det er det hun gjør ja! :-) Og: Jaaaaaaaa, lillegutt snudde seg igjen nå! Foten er tilbake på plass opp i høyre ribben, hehe... Viste han ikke ville klare å la være å ligge på yndlingsmåten sin ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå